חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבעל בתהליך חזרה בתשובה מה עושים?

[fusion_builder_container background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="solid" padding_top="0px" padding_bottom="20" padding_left="" padding_right="" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none"][fusion_text]

חיה, אישה בשנות ה-40 לחייה, נשואה לישראל ולהם 3 ילדים, נכנסה למשרדי בסערה, סיפרה את סיפורה עם מעט מאוד מרווח נשימה בין שורה לשורה וכך התחילה את סיפורה.

"עד לפני שנה, יצאנו לבלות הרבה, גם בשבתות וגם בחגים, לא הייתה הבחנה בכלל. לאחר מותו של אביו, חמי, בעלי החליט שהוא מתחיל לשמור שבת, לא לנסוע בשבת, הוא התחיל ללכת לבית הכנסת, אבל לא באופן קבוע ומעבר לכך לא שמר את כל המצוות, הוא המשיך להדליק אור, לראות טלוויזיה, לבשל ועוד.

חלפה שנה, ובעלי התחיל להתחזק בדת ולאט לאט גם לא הדליק אור, לא ראה טלוויזיה והתחיל לדרוש ממני דרישות שלטענתו יהיה זה "מכבד אותו ואת רצונו לשמור את השבת" אני לא יכולה לחיות עם הדרישות האלו, אני לא אוכל לחיות עם התחזקות נוספת בדת!

אנחנו נמצאים במשבר כי כל שבת אנחנו מוצאים את עצמנו רבים על כך שאיננו יכולים לנסוע לטיולים בשבת או לחופשות, מה שהיינו עושים הרבה קודם לכן.

המריבות לעיתים יוצאות ליד הילדים והילדים עצמם עדים לשינוי שאינו לטובה ואינו לרוחם כי גם להם הופסקו הטיולים והחופשות בלי כל הסבר ובלי שהם מבינים לחלוטין את הסיבה… מה עליי לעשות?

כפי שאמרתי בהתחלה ניכר עליה שהייתה נסערת מאוד. אבל במהלך שיחתה לא אמרה דבר רע על הזוגיות שביניהם ו/או על האדם שהוא.

שאלתי הראשונה היתה: את עדיין אוהבת אותו? השיבה לי דיי מהר יש לומר: כן.

שאלותיי הבאות היו לצורך הבנה מה רמת החזרה בתשובה של הבעל ומה היכולת של האישה להכיל ולקבל במסגרת החזרה בתשובה של הבעל.

מהשאלות המנחות ששאלתי אותה הגענו למסקנה וסיכום שהאישה תהיה מוכנה לשמור על התא המשפחתי בשלמותו ועל זוגיותה עם האדם שעודנה אוהבת כל עוד המצב ישאר כפי שהוא היום, כלומר אחרי שהוציא את הסיפור לאור בפניי ושמעה את עצמה, היא הבינה לבדה, שאינה רוצה לפרק את המשפחה והזוגיות רק משום שבעלה החליט לשמור את השבת.

אני זוכרת ששוחחנו על כך שגם בזוגיות בני הזוג לא חייבים להיות באותה עדה, צריך להיות פלורליסטים ונכנסו לשיחה נעימה… כמו"כ הגענו למסקנה מהשאלות המנחות שהקו האדום של האישה יהיה ככל שהבעל יבקש לחנך את הילדים בחינוך דתי וככל שיבקש ממנה לטבול, שאחרת לא יוכל לגעת בה.

במצב כזה לדעתה של חיה, השוני ביניהם יתחיל להעלות על המשותף והיא לא תהיה מוכנה להתפשר.

איך מתמודדים מול תהליך חזרה בתשובה של הבעל?

הבנתי את הסערה של חיה, את המתח ואי הנוחות שהיא חשה על כך שהרי בינה ובין אהובה חוזה לחיים שהשתנה באופן חד צדדי.

חיה, חשה שאין לה השפעה היום על המצב ומה יקרה ככל שבעלה ילך ויתחזק יותר… אז בטח לא תהיה לה השפעה. ראשית, הצעתי לה פנייה לייעוץ זוגי, במסגרתו יעלו את החששות לפתיחת פערים ושוני בחיים שלהם כפי שכל אחד מהם בוחר לחיות (דתי מול חילוני) והכיצד מגשרים על הפערים הללו?

כיצד כל אחד יוכל להתחשב באורח החיים של הצד השני והכי חשוב הכיצד לשמור שיהיה להם יותר משותף מאשר שונה!

כל עוד האהבה עודנה שם שווה לנסות. הדרך אינה פשוטה אך אם הולכים בה שכרה בצידה. שנית ובד בבד, המלצתי על עריכת הסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

מצד אחד, חיה השיבה כי היא עדיין אוהבת את בעלה ובמהלך פגישת ייעוץ אחת כבר הבינה שהיא מרימה ידיים מהר מידי וכי שמירת השבת בלבד זה לא אסון כזה גדול והיא מעדיפה להישאר עם ישראל בעלה.

מצד שני היו לחיה קווים אדומים, שלו הם יקרו היא לא היססה לענות לי, היא תתגרש בלי לחשוב פעמיים, כי היא לא מעוניינת להיות דתייה.

על כך הוצע לה הסכם שלום בית לחילופין גירושין שמגלם בתוכו גם הסכם לשלום בית ואילו שלום הבית לא יצלח אזי יפעל פרק הגירושין ובמסגרתו יוסדרו ענייני הגירושין לרבות: מזונות ילדים, חלוקת רכוש, משמורת, זמני שהות וכיו"ב.

הוסבר לה כי בפרק שלום הבית ניתן להכליל התחייבות של בני הזוג האחד למשנהו בעוד היא תתחייב לכבד את מבוקשו של הבעל לשמור את השבת ותימנע מלהכשיל אותו או להתווכח עימו על כך, הרי שהוא יתחייב על כך שנושא חינוך הילדים ישאר כפי שהוא ביום עריכת ההסכם כלומר: חינוך חילוני – וכך מפחיתים את היכולת להגיע לקו האדום של חיה ולהתגרש.

הוסבר לה כי ככל שבעלה בכל זאת יתחזק יותר בדת באופן שלא תוכל לשאת, אזי יכתבו הוראות בהסכם הקובעות כי עם מתן הודעה של צד אחד למשנהו על רצונו בגירושין אזי יחולו הוראות פרק הגירושין.

הוסבר לה כי הסכם כזה מונע פעמים רבות פנייה לערכאות משפטיות ולמאבקים בבתי משפט או בבתי הדין שכן הצדדים יודעים כבר איך יראו חייהם לאחר הגירושין, נקבע כמה מזונות הוא ישלם לחיה, כמה פעמים הוא יראה את הילדים, נסכים באיזה אופן ומתי תימכר דירת המגורים ואיך תבוצע חלוקת התמורה ולמעשה נדבר ונסכם הכול כעת, כאשר פניהם לשלום בית, להבדיל ממצב בו שניהם או אחד מהם חפץ בגירושין ומיהר להגיש תביעות והחל כבר את המאבק.

לא ידעתי שזה אפשרי בכלל!

יום למחרת הביאה היא את ישראל למשרדי ותוך חודש וחצי של העברת טיוטות, כאשר בזמן זה הם במסגרת של טיפול זוגי, נחתם הסכם שלום בית לחילופין גירושין, אשר אחר כך אישרנו בבית המשפט לענייני משפחה לצורך מתן תוקף של פסק דין להסכם זה.

להימנע מפירוד מיותר!

כל עוד קיימת האהבה, להתחייב לאהבה הזו ולניסיון נוסף, לצד זה שדואגים לעתיד ככל שהמשבר ישוב, כי הפעם נהיה מוכנים לו ונדע מה צופה לנו העתיד ככל שנתגרש הוא – הפתרון המיטבי.

אגב, הסכם שלום בית לחילופין גירושין הנו מיטבי גם במקרים אחרים.

ראשית, משום שהסכם כזה יוצר תחושה מעט של נחת ורוגע, החששות מפני מה יקרה לי אם אתגרש אם מבחינת הילדים, אם מבחינת המצב הכלכלי ועוד כהנה וכהנה חששות שיש בפני כל אדם המצוי במשבר בחיי הנישואין או ממש לפני גירושין – אלו אינם קיימים עוד.

אז גם הסיכוי שניסיון שלום הבית יצלח גבוה הרבה יותר. שנית, אם כבר הגעתם למצב שהפעלתם את פרק הגירושין בהסכם זה, הרי שלא תצטרכו בהכרח לפתוח בתביעות ובמאבק כי פשוט תפעלו לפי הוראותיו של ההסכם, הוא הסכם שלום הבית לחילופין גירושין.

לחצו כאן לפניה וקבלת ייעוץ משפטי אישי!

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן