חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שצריך לדעת על מזונות

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

כל מה שצריך לדעת על מזונות

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

עו"ד לוסי מאיר בעלים של משרד עו"ד וגישור בתחום דיני משפחה גירושין וירושה. יש הרבה שמדברים על משמורת משותפת אבל איך זה משפיע על תשלומי המזונות?

אז קודם כל חשוב להתחיל ולומר שאנחנו נמצאים בעידן שהמשמורת משותפת (החזקת קטינים) הפכה להיות ברירת מחדל. קדם לשינוי המשפטי הזה הקידום החברתי. אנחנו רואים היום הרבה יותר אבות שרוצים להיות מעורבים ונוכחים בחיי הילדים וזה מתבטא בזמן שהות רב יותר עם הילדים. במקביל, חל שינוי גם אצל הנשים אנחנו הרבה יותק קרייריסטיות, קרייריסטיות זה גם בעלות עסקים אבל גם שכירות שמשתכרות היום הרבה יותר ממה שהיו משתכרות בעבר. השינויים החברתיים, בתי המשפט לא נשארים אדישים אליהם ואנו רואים שינוי גם במשמורת המשותפת גם במזונות.

אז איך באמת נקבעים המזונות של הילדים היום?

אז היום בתי המשפט בודקים שלושה פרמטרים עיקריים. הראשון שבהם אנו בודקים מה הצרכים וההוצאות של הילדים. אז אם בעבר זה היה מצומצם לביגוד, הנעלה, מזון אז היום אנחנו רואים צרכים הרבה יותר נרחבים בודקים את כל הצרכים מכל… לא רק בגלל החברה שהשתנתה כי לצורך הדוגמה פעם לא היינו מתייחסים לפלייסטיישן כצורך. היום, אנחנו מתייחסים אליו.

אנחנו קודם מסתכלים על הפלייסטיישן ואחר כך על התזונה והביגוד… 

נכון  אבל במשמורת משותפת וזה אנשים צריכים לדעת זה קצת משמורת של מותרות כי אתה צריך את הפלייסטיישן גם בבית של האמא וגם בבית של האבא. אז כבר הצרכים הם הרבה יותר נרחבים. הדבר הנוסף שאנו בודקים זה את ההכנסות של שני ההורים או יותר נכון את היחס בין ההכנסות ואני אסביר את זה דרך הדוגמה הבאה: אם האב משתכר 20 אלף שקלים והאמא משתכרת 15 אלף שקלים בחישוב מתמטי ואני קצת מתקדמת פשוט מאוד, האב מכניס 60% מההכנסות של הבית. אז את הצרכים שבדקנו וקבענו איזה שהוא סכום מסוים הוא צריך לשלם 60% מהם ולא כמו בעבר 100% והאמא משלמת 40%. הדבר האחרון שאנחנו בודקים זה כמה זמן נמצא כל הורה עם הילדים זה נקרא יחס זמני שהות ואז בעצם האב שנמצא לצורך דוגמה 40% מהזמן עם הילדים הוא גם מוציא עליהם הוצאות בזמן שהוא נמצא מתחשבים גם בזה. אז לצורך תשובה קצרה וממוקדת יחס זמני שהות, יחס הכנסות וצרכים של הילדים כך בודקים.

אז מה שאת אומרת בעצם זה ככל שאני אעמוד על זמן רב עם הילדים אני אשלם פחות מזונות.

הבנת מהר מאוד. אלא שיש כמו בכל דבר בחיים גם את החסרונות במשמורת המשותפת ולמעשה את מה שאת אומרת שיכול להיות בכלל מניפולציה שיכולה להיות כאן. אבל בתי המשפט הוסיפו גם משהו שפחות ראינו בעבר בפסיקת מזונות זה את עיקרון תום הלב. זאת אומרת שאם בית המשפט מתרשם שהאב רוצה יותר זמן עם הילדים כדי לשלם פחות אבל הוא לא מבין את המהות של משמורת משותפת שזה לכל הפחות לא להסיט נגד האמא, לכל הפחות, ביקשת זמן תשהה איתם אל תשים מישהי אחרת שתהיה איתם כגון בייביסיטר. אז אם באמת מזהים את זה על האבא זה יגרום לו נזק, חשוב להגיד את זה גם לגבי נשים. יש אימהות שפתאום פחות רוצות שהאב יהיה יותר עם הילדים כדי לא לקבל מזונות נמוכים אבל אז מגלים שהאב הוא אב מסור, אחראי זה גם יכול להזיק לאמא.

אז בואי תני לי טיפ קצר לסיום.

אני חושבת שהמזונות היום, אנחנו יכולים לקבוע אותם ולהכניס אותם לתוך איזה שהיא נוסחה מתמטית לא מורכבת מה שמאפשר לנו עורכי הדין מאוד לעזור לבני זוג להגיע להסכמות שזה תמיד דבר הרבה יותר נכון וטוב. חשוב כמובן להיות מלווה ע"י עורכי דין שעוסקים אך ורק בתחום של דיני משפחה שמכירים את השינויים שמעודכנים בפסיקה וכך הם יוכלו לעזור ללקוח או ללקוחה ותאמינו או לא גם לצד השני, להגיע להסכמות

תודה רבה לך לוסי, אני בטוחה שעשית סדר לצופים רבים.

הלקוחות שלנו מספרים

שירותי המשרד

דיני משפחה
גירושין
תביעת מזונות
חטיפת ילדים
אפוטרופסות
צוואות וירושות

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

משרדנו מתמחה בניהול מו״מ משפטי מתוחכם שנותן יותר בהליכי גירושין.

רוצה להשיג יותר ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

או חייגו 050-9993466

דילוג לתוכן