חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהן 3 המיומנויות שעורך דין צריך כדי להצליח במשא ומתן שיסתיים בחתימה על הסכם גירושין?

זיהוי ה"הכפתורים" של הצד השני 

המיומנות הראשונה היא היכולת לזהות את הכפתורים של הצד השני, שהם למעשה נקודות הלחץ שיאפשרו לנו להוביל אותו למקום הרצוי. איזה כפתורים יכולים להפעיל אותו? מה החולשות או הנקודות שחשובות לו, שאולי הוא מנסה להסתיר? לחיצה על הכפתור הנכון ברגע קריטי במו"מ יכולה לחלץ את התהליך מתקיעות – ולהניע את גלגלי המו"מ למקום הרצוי לצורך השגת התוצאה לה קיוויתם. אותם כפתורים יכולים להיות כל דבר שחשוב לצד השני: מבעלי עסק שרוצים להימנע מפגיעה בפעילות העסקית, הסדרי שהות או לינה מדורגים בגיל הרך, החזר כספי שניתן במתנה או הלוואה מהורים, אותם כפתורים יכולים להיות כל דבר שחשוב לדעת על הצד השני סגנון תקשורת, אופי ו/או קווי אישיות שיכולים להיות פרובלמטיים לתהליך כשרוצים לסיים בהסכם.

עו"ד מנוסה בניהול משא ומתן ידע לזהות את הכפתורים שמניעים את הצד השני בעזרת ניתוח נסיבות המקרה,  הקשבה למסרים המדוברים והבלתי מדוברים שמגיעים מהצד השני, הבנת המאפיינים הפסיכולוגיים-רגשיים שמניעים אותו ועוד.

טקטיקות מתקדמות משא ומתן 

המיומנות השנייה מתייחסת לטקטיקות משא ומתן מתקדמות, שהשימוש בהן מסייע לייצר אימפקט על הצד השני ולנווט לתוצאה הרצויה: מתי למשל חשוב לעשות הפסקה ומתי להכות על הברזל בעודו הוא חם? מתי לנקוט בגישה מקרבת ומתי ליצור "משברים" שנועדו לנער את הצד השני? מתי לתת לצד השני לדבר ולהוציא קיטור ומתי ליטול את ההובלה? איך לגרום לצד השני להוריד את המגננות ולאמץ נקודת מבט שונה? כמו בשדה הקרב, גם בתהליך משא ומתן התנהלות טקטית נכונה יכולה להוביל לניצחון אסטרטגי במערכה כולה. 

שליטה בשפת הגוף

המיומנות השלישית היא שליטה בשפת הגוף. במקרים רבים, המילים שיוצאות מהפה אומרות דבר אחד – ושפת הגוף אומרת דברים אחרים לגמרי. למעשה, אומרים ש- 55% מהתקשורת האנושית מבוססת על שפת גוף, ורק 10% מתוכה מבוססת על תקשורת מילולית. כמו במשחק פוקר, גם במו"מ שפת הגוף מסגירה את מה שלא רוצים להגיד. הכרת שפת הגוף מאפשרת לנו להבין מתי הצד שמולנו מתגונן או מפוחד, מתי נגענו בנקודות רגישות שבאמת חשובות לו (גם אם הוא מנסה למזער את חשיבותן) ומתי הוא מנסה לעשות שרירים. באופן הזה, הבנת השפה הבלתי מדוברת מסייעת לנו לגבש את אסטרטגיית הפעולה המתאימה. 

כמובן שלצד השליטה במיומנויות אלה, חשוב לשלוט גם במורכבויות ובפרקטיקות המשפטיות כדי לנווט למקום הרצוי. ובשורה התחתונה, כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר בהסכם גירושין, חשוב לבחור משרד עורכי דין שמתמחה בתהליכי המשא ומתן, על המורכבויות הרבות שלהם. 


רוצים לגלות מהי הדרך הטובה ביותר לנהל את הליך הגירושין שלכם?

אני מזמינה אותך להגיע אלינו לפגישת ייעוץ

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן