חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין דיני משפחה- טיפים להתמודדות בתחילת הליך הגירושין

הליך גירושין הוא תהליך שההחלטות שתקבלו בתחילת הדרך יכולות להשפיע על כל היבטי החיים בהווה ולעתיד. התקופה יכולה להיות מלחיצה ומאתגרת ובפרט עד לבחירת איש המקצוע המיומן שילווה אתכם. כשנבחר עורך הדין לגירושין שייצג בהליך עד מהרה חוסר הוודאות והבלבול שתופסים אותך כעת מתייצבים והרגיעה מגיעה אט אט עם התשובות לשאלות ולפחדים. תסמכו עלינו – להכול (אבל ממש לכל שאלה וחשש) יש פתרון.
מה שכן, חשוב לעשות את מה שדרוש, הן משפטית והן רגשית, כדי להבטיח שיתקבלו התוצאות הטובות ביותר עבורכם.

מספר טיפים שיכולים לעזור לכם למקסם את התוצאות שלכם במהלך הליך גירושין:

  1. קבלו ייעוץ משפטי מקצועי – עורך דין לענייני משפחה ברמת גן יכול לעזור לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם, הסיכויים והסיכונים שלכם, את הדרך הנכונה לנהל את התהליך, להכין איתכם רשימת יעדים, מטרות, איך משיגים את היעדים הללו, באיזו דרך, איפה עושים שינויים בדרך אם צריך, ייתן לכם כבר פתרונות פשוטים, מורכבים, יצירתיים, איך עוברים משלב לשלב, למעשה בחירת עורך הדין שילווה אתכם היא ההחלטה הראשונה ואף החשובה ביותר. זה יכול להיות ההבדל בין לסיים הליך גירושין במספר חודשים בודדים למספר שנים. זה יכול להיות ההבדל בין לסיים הליך גירושין בשפיות ויציאה ממשבר לצמיחה (ולא כסיסמה בלבד) לבין נזקים נפשיים לעיתים כבדים מאד.
  2. הכנה מראש וכמה שיותר מוקדם – אחריי בחירת עורכת הדין לגירושין ולפני שמתחילים את הליך הגירושין מול הצד השני, חשוב להכין את החומרים הדרושים לתהליך שאתם פותחים בין אם זה חומרים הדרושים לניהול מו"מ או תביעות, בין אם זה כי המחלוקת היא על מזונות או רכוש. איסוף חומרים למחלוקת שהיא בעניין מזונות לא דומה לחומרים הדרושים לחלוקת רכוש או להליך ברבני בכלל. מצופה מעורך הדין לענייני משפחה שבחרתם ינחה אתכם ספציפית מה עליכם לאסוף במקרה שלכם והעיקר להיות מוכנים מראש ובהקדם לכל תרחיש עם החומרים והראיות המתאימות.
  3. היו מציאותיים – הכוונה היא שחשוב להיות מציאותיים לגבי הציפיות שלכם מהליך הגירושין. אל תתפתו להבטחות שאין להם בסיס שהן לרוב מובילות להסלמה. אין זה אומר שלא ניתן להשיג הישגים טובים ביותר, אבל זה מצריך לקבוע את הציפיות שלכם מההליך ביחד עם עו"ד לגירושין ולבצע מהלכים מתוחכמים להשיג בדיוק את אותם הישגים.
  4. הישארו מכבדים – גם אם אתם כועסים או פגועים מבן/בת הזוג שלכם, יש חשיבות במידה רבה לשמירה על פרופורציות. איפה שאתם מתקשים להשאיר את הרגש בצד מצופה מעורך הדין שילמד אתכם לעשות את זה ובוודאי שיעשה זאת עבורכם. לנהל את התיק מהראש ולא מהרגש. בחרו עו"ד לגירושין מיומן ומנוסה לא פחות מעולם המשפט בעולם ניהול הרגש.
  5. דאגו לעצמכם – הליך גירושין יכול להכיל מערבולת של רגשות מגוונים, שונים, משתנים. בשל כך, חשוב לדאוג לעצמכם ולבריאותכם הרגשית או הנפשית. זה אומר למצוא דרכים להתמודד עם הרגש, ולאפשר קבלת תמיכה ומעטפת מהמשפחה והחברים. בחרו בעורך דין כזה שתוכל לבטוח בו ולהפקיד בידיו את הטיפול להשגת הרצונות שלכם, וכך תתפנו אתם לטפל בעצמכם ובעיקר להיות שם עבור הילדים שלכם שזקוקים לכם עכשיו אף יותר.

מספר טיפים להתמודדות עם כל אחד מנושאי הגירושין

חלוקת הרכוש

כאן קיימת חשיבות לפעילות מתוחכמת. חשוב שעורך הדין שמלווה אתכם ידע לקרוא מפה כלכלית, אם זה עסק עצמאי ידע לקרוא ולנתח דו"חות כספיים ובעיקר לנתח ולהבין קריאת חוות דעת של מומחה פיננסי. אם יש פערי הכנסות בין הבעל והאישה חשוב שעורך הדין יהיה בקיא בתחשיב שמבצעים רואי החשבון וידע לתקן במידת הצורך. אם יש דירה ו/או מספר דירות ונכסים, שיהיה בקיא בהיבטי המיסוי וייתן להם משקל בחלוקת הרכש, שכן זה עלול להיות הבדלים של מאות אלפי שקלים שצריך לקבל החלטות נכונות מה מוכרים לפני מה? למי ועוד.

חשוב לבחור עורך דין ותיק מנוסה, שיהיה לו בארסנל הכלים שלו פתרונות יצירתיים לאיזון רכושי נכון והוגן לשני הצדדים. אין ולא צריכה להיות כוונה לרמוס את הצד השני, אלא לשמור על הזכויות הרכושיות והכספיות של כל לקוח ולקוחה. חשוב ביותר שתהיה חשיפה וגילוי של כל התמונה הכלכלית האמיתית בלעדי זה – עלול להיות קיפוח בזכויות של צד כזה או אחר. אם יש ולכשיש תמונה כלכלית מלאה – מכאן אפשר ורצוי לקחת את זה לתהליך של ניהול מו"מ ולעשות חלוקת רכוש שתשמר כמה שיותר רכוש למשפחה לדורי דורות קדימה.

אם אין דרך לנהל מו"מ, אם יש צד שמסתיר, שאינו חושף, שמבריח רכוש משותף, במקרה כזה, לא להסס לפנות להליך משפטי ולגלות באמצעות צווים שיפוטיים את התמונה הכלכלית המלאה ואת נפח הרכוש המגיע לך. אגב אחרי צווים ששומרים על זכויות, מונעים הברחת רכוש, אפשר תמיד, אבל תמיד לשוב לדרך המו"מ גם אם לא התחלנו בה בתחילת הדרך.

החזקת קטינים

כאן חשוב מאוד לזכור להתמקד בטובת הילדים. העיקרון המנחה בהחלטות בענייני החזקת קטינים הוא טובת הילד/ה. חשוב להתמקד במחשבה שלכם – בצרכים וברצונות של ילדיכם, ולא ברצונות שלכם או של בן/בת הזוג שלכם, גם אם מעורבים כאן קשיים רגשיים רבים.

טובת הילדים זה לא סיסמה. צריך לנהוג על פי עקרון זה לא מן הפה אל החוץ אלא בהתנהגות. איך עושים את זה? על ידי בניית תוכנית הורית משותפת שבה יש משמעות לזמני השהות של כל הורה עם הילדים, של אופן קבלת ההחלטות על היבטים חשובים עתידיים בחייהם ביניכם כך שלא על כל החלטה יהיה ויכוח ומחלוקת ושלא תחזרו לבתי המשפט בכל אירוע בחיי הילדים. שימו על כך סופר דגש.

מזונות

במידה ואתם מתכננים לבקש מזונות, חשוב להיות מוכנים להוכיח את הצורך שלכם בכך. חשוב להבין שתביעת מזונות ילדים או אישה הזכאית למזונות, היא תביעה כספית לכל דבר ועניין שיש להוכיח את הצרכים ואת ההוצאות.

כמו כן, חשוב לדעת כי בדרך כלל, בית המשפט קובע את גובה המזונות של הילדים על בסיס הכנסותיהם של שני בני הזוג וזמני השהות, במזונות אישה זה על פי רמת חיים לרוב ו/או פערי השתכרות. כמו בכל נושא, גם מזונות רצוי, ראוי ובהחלט אפשרי להגיע להסכמות עם הצד השני. עם עו"ד לגירושין מיומן – אפילו בקלות.

מזונות, החזקת קטינים וחלוקת הרכוש הם הנושאים העיקריים אליהם נלווים נושאים בתוך הנושאים המרכזיים (למשל – יש חלוקת רכוש ויש חלוקת אופציות ומניות או מוניטין – תת נושאים בתוך חלוקת הרכוש), לנושאים העיקריים הללו, נלווים גם נושאים אחרים כמו כתובה שתידון בבית הדין הרבני בלבד, או תביעות כמו החזר הלוואה בין בני משפחה, חלוקה לא שיוויונית ברכוש מסויים, החרגת נכסים שהתקבלו בירושה, תביעות שונות ומגוונות שיכולות "לצוץ" ובהתאמה לנסיבות המקרה וכל מקרה לגופו.

זכרו כי כל מקרה הוא שונה, ראשית יש להבין את הזכויות והחובות שלכם. למה אב אחד נושא ב200 ₪ מזונות לילד ואבא אחר ב2000 ₪ מזונות לילד? למה במקרה מסויים הירושה מוחרגת מהרכוש המשותף ובמקרה אחר היא כן רכוש משותף? איך זה קורה שהופכים מתנה להלוואה או הלוואה למתנה? כל הליך גירושין שונה מאחר, כל הליך גירושין הוא עולם ומלואו. כדי לדעת תשובה מדויקת למקרה שלך ועל מנת לקבל את הייעוץ המשפטי הטוב ביותר עבורך, יש להתייעץ עם עורך דין גירושין. ברמת גן יש משרד עורכי דין בו תוכלו לקבל את הסיוע הנדרש.

עורך דין גירושין ברמת גן

לוסי מאיר, עו ד גירושין ברמת גן, הבעלים של משרד עורכי דין בדיני משפחה וגירושין, עם ניסיון רב שנים בייצוג של למעלה מ-1,000 תיקי משפחה וגירושין. מרבית האנשים המעוניינים להתגרש, חווים טלטלה רגשית וחוששים מעצם התהליך. אולם, חשוב לדעת- אפשר להתגרש אחרת. במשרדי תקבלו את המענה המשפטי והרגשי הטוב ביותר.

לאורך השנים אנו המשרד המוביל בארץ שמתמחה בסיום סכסוכי גירושין בהסכם, באמצעות משא ומתן בו כל צד מיוצג על ידי עורך דין. 8 מתוך 10 לקוחות המשרד מסיימים בהסכם גירושין כולל. מתוך הבנה עמוקה של הדינמיקה המשפטית והפסיכולוגית-רגשית כאחד, בהליכי גירושין, פיתחנו שיטה ייחודית המאפשרת להגיע להסכמי גירושין ולהימנע מעימות בבית המשפט. גם אם בסופו של דבר, המשא ומתן לא יצלח, נשיג במהלכו יתרונות מכריעים לקראת העימות בפני השופטים והדיינים. כך נוכל להוביל לתוצאה הטובה ביותר עבורכם ותאמינו או לא נהיה הגונים, הוגנים ומכבדים גם לצד השני.

אנו אוהבים ומאמינים במה שאנחנו עושים, מנהלים את תיקי הלקוחות בגילוי רגישות והבנה לצרכים המיוחדים של כל לקוח ולקוחה תוך שמירה על האינטרסים שלהם ומשקיעים את כל הלב והנשמה.

צוות המשרד ואני כאן ללכת אתכם יד ביד אל תוך השינוי, צרו קשר במספר 050-9993466.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן