חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגידות בחיי הנישואין

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

בגידות בחיי הנישואין

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

טוב…הנושא הבא שלנו הוא בגידות. מי שלא רוצה להתחלק עם אחרים בבני הזוג שלהם, יש מה לדבר על זה ועל המשמעויות המשפטיות של הנושא הזה אני רוצה לדבר עם עורכת הדין לוסי מאיר, בעלים משרד עורכי דין וגישור בתחום דיני משפחה גירושין וירושה. היי לוסי, יקירה.

שלום, מה שלומך?

ישתבח שמו. ולחוק יש הגדרה ברורה לבגידה?

לא, אין בחוק הגדרה ברורה וההגדרה היא משתנה מזוג לזוג ומאדם לאדם, בהתאם לתפישות עולם ולערכים שלנו. אצל זוג אחד זה ברור שבגידה מינית זו בגידה, ואצל זוג אחר, גבר שתופס את אשתו מצ'וטטת ככה עם איזה גבר זר ומשקיעה בשיחות, ואפילו לא הייתה ביניהם פגישה, מבחינתו זו בגידה. מה שכולנו תמימי דעים אני חושבת, זה שבגידה ההגדרה שלה היא בעצם מעילה באמון, הפרת אמון, הולכת שולל של הצד הנבגד.

אי סיפור כל האמת, ולספר רק את חלקה של האמת.

בדיוק.

תשאלי אותי, המומחית 

"עשו לי, שתו לי" מה המשמעויות המשפטיות של בגידה? ונתחיל מבית הדין הרבני.

הדין הוא קצת שונה בין נשים לגברים, אז אני אתחיל עם הנשים.

כאשר אישה בגדה, וכמובן שהבעל צריך להוכיח שהיא בגדה, אז למעשה נשללות ממנה זכויות שיש לה. למשל, היא לא תהיה זכאית לכתובה. כתובה, הרבה אנשים לא יודעים, זה מסמך משפטי מחייב שכתוב בו סכום, בדרך כלל סכומים לא מבוטלים, שהאישה תובעת בעת הגירושין, והיא גם זכאית לזה. אז אם היא בגדה, היא לא תהיה זכאית לכתובה. היא לא תהיה זכאית למזונות אישה, היא לא תהיה זכאית אפילו למתנות שהיא קיבלה במהלך הנישואין, היא תוכרז כמורדת, כמחויבת להתגרש מבעלה.

זה נשמע לי מאוד…

חכי, עוד לא שמעת על הגברים.

אוקיי.

חשוב גם להגיד שהאישה למעשה תוכרז כמי שאסורה על בעלה ובועלה, זה אומר שהיא חייבת להתגרש מבעלה, והיא גם לא תוכל להינשא למאהב. אצל גבר, הוא ייקרא "רועה זונות" אבל הוא לא חייב להתגרש מהאישה שהוא בגד בה אם היא סולחת לו, לא נשללות ממנו שום זכויות.

אם היא סולחת לו.

אם היא סולחת לו, לא נשללות ממנו שום זכויות. מה שכן, אם האישה מוכיחה שהוא בגד, הוא יהיה באמת מחויב לשלם לה את הכתובה ואת מזונות האישה, מה שדיברנו קודם.

ומה ההיגיון שאישה לא תרוץ עם הרגליים על הגב, מה שנקרא. לבית הדין הרגיל למשפחה, בית משפט לדיני משפחה? כי שם לא מתייחסים בצורה כל כך, בואי נגיד, מסורתית-ארכאית…

אז אני אגיד לך מה, האמת היא שזה מיתוס מאוד מאוד שכיח בתחום שלי. אישה צריכה לרוץ לבית הדין הרבני אם היא תפסה את בעלה בבגידה, אין לה מה לרוץ לבית המשפט האזרחי כי שמה הסמכות היא בכלל לא לדון בענייני בגידה, לא צריך להביא ראיות לבגידה. בבית המשפט האזרחי אנו דנים במזונות ילדים וחלוקת רכוש ומשמורת. נושא הגירושין, הכתובה, הבגידה, זה אך ורק בבית הדין הרבני ולכן היא צריכה לרוץ לבית הדין הרבני ולא לבית משפט האזרחי.

לבית הדין הרבני? להפך, אם אישה, בעלה תפס אותה בוגדת, היא צריכה לרוץ לבית הדין הרגיל כדי שלא תמצא את עצמה מנושלת מכל חייה בגלל בגידה.

כן. אם היא זו שבגדה, אז וודאי שעדיף לה ללכת לערכאה האזרחית. אבל אם בעלה בגד בה, אז היא צריכה לרוץ לבית הדין הרבני. וחשוב לזכור שגם אם הוא רץ לפניה – לא קרה שום אסון. חשוב להתייעץ עם עו"ד גירושין שירגיע אותך כי זה באמת לא אסון.

אני יודעת שאחד מפסקי הדין המפורסמים זה היה שבעל הביא לבית משפט הרגיל, בואי נקרא לזה, האזרחי. ראיות מוצקות על זה שהיא בגדה, ודרש בגלל זה לקלף אותה מכל הרכוש שלה וזה ואז השופט אמר לו, "זה שהיא בגדה… אז אל תהיה נשוי לה, אבל לעניין המזונות שלה, הכל תקף והכל רגיל".

נכון. חשוב מאוד מה שאת אומרת, כי אישה שבגדה היא אולי מפסידה את הכתובה ואת מזונות אישה, כמו שדיברתי קודם, אבל היא לא תפסיד את הילדים שלה. היא לא תפסיד את המזונות של הילדים. היא לא תפסיד את הרכוש שלה.

אז איזה ראיות ניתן להביא על בגידה? תמונות? פלט שיחות? מה תופס?

כן. תמונות, פלט שיחות, כמו שאמרת, הודעות מוקלטות שאנו מתמללים, הודאה באל"ף של אחד מבני הזוג שהוא אכן בגד, אבל אולי יותר חשוב לבוא ולהגיד איך בכלל מוכיחים בגידה, כי הרי את האקט המיני אנחנו לא יכולים באמת להוכיח.

נכון.

חוק הגנת הפרטיות מונע את הזה מאיתנו.

מה שנקרא "המכחול בשפופרת".

בדיוק. אי אפשר להוכיח את זה. יחד עם זאת, אנחנו מוכיחים מעשים, שזה נקרא "מעשה כיעור", שזה בעצם מעשים שמעידים על כך שהייתה בגידה. למשל, אם אישה שהתה בחדר בבית מלון עם גבר או אפילו נכנסה לדירה של גבר זר שעות ארוכות, יצאה משם בשעת לילה מאוחרת, אז סביר להניח שהם לא התכנסו שמה כדי לשחק דוקים, וזה מספיק כדי להוכיח בגידה מינית. אפשר להביא הודעות טקסט עם תוכן שמאוד מאוד ברור מהן שיש שם מעשה בגידה וזה מספיק טוב להוכיח בגידה.

אז תני לנו טיפים משפטיים, מה צריך לעשות הצד שמגלה בגידה?

אז הטיפ הראשון והכי חשוב, שאולי ישמע לא הגיוני, וכמעט בלתי אפשרי ביכולות האנושיות שלנו, אבל זה הכי חשוב שיש, לשמור על איפוק. זאת אומרת…

מה שנקרא, שתסתמי או שתסתום.

לחלוטין. איפוק, איפוק, איפוק, משום שבאיפוק הזה אנחנו יכולים להמשיך ולתעד. והראיות הן ממש קריטיות במקרים של בגידה. אז לא לרוץ לצד השני ולהגיד, "אני יודעת שבגדת או בגדת", אלא באמת לשמור על איפוק. חשוב מאוד כשאנחנו מתעדים לא לעשות עבירות פליליות, לא צריך להוסיף לנו על הליך הגירושין גם הליך פלילי. חשוב להקדים כמה שיותר, לפנות לעורך דין לגירושין, שראה כבר מאות ואלפי מקרי בגידה, שיוכל לעזור לך לתעד נכון בלי עבירה פלילית, אולי להפנות לחוקר פרטי, וכמובן לעשות שימוש בראיות שמתקבלות כדי למנף ולהשיג לך את מה שאתה מנסה להשיג מההליך.

תודה רבה,

שירותי המשרד

דיני משפחה
גירושין
תביעת מזונות
חטיפת ילדים
אפוטרופסות
צוואות וירושות

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

משרדנו מתמחה בניהול מו״מ משפטי מתוחכם שנותן יותר בהליכי גירושין.

רוצה להשיג יותר ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

או חייגו 050-9993466

דילוג לתוכן