חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין גירושין מומלץ – איך נבחר אותו?

תחום הגירושין הוא תחום קשה ומורכב מאוד, גם מבחינה משפטית (בהמשך המאמר נרחיב על המורכבויות המשפטיות הנלוות לתחום זה) וגם מבחינה רגשית. עורכת הדין לוסי מאיר מבהירה כי יש לתת דגש ממש שווה לשני היבטים אלו ולא פחות בכלל להיבט הרגשי – פסיכולוגי. ב-16 שנות עבודה בתחום עורכת הדין לוסי מאיר יכולה לומר בוודאות כי מרבית ה"מלחמות" והמאבקים בגירושין הם הרבה פעמים יותר פסיכולוגיים ממשפטיים, צריך להכיר את זה, צריך לדעת איך למנף את זה להצלחות בתיקים ועבור הלקוחות.

בסופו של יום, זוג שמתגרש, מתמודד עם משבר רגשי, של פרידה מאדם קרוב, גם אם יש שנאה כרגע, זה פרידה מאדם שלרוב העברת איתו זמן רב, של שנים לרוב, צברתם חוויות טובות יותר טובות פחות, הבאתם ילד או ילדים יחד, פתאום החזרה לבית ריק – צובטת בלב גם אם הנישואים הם לא כפי שחשבתם שהנישואים יהיו. נוסיף על זה חשש מההיבט הכלכלי, איך הילדים יקבלו את זה ועוד – אין פסק כי המשבר הרגשי הזה מלווה את הליך הפירוד וכן גם את ההליך המשפטי. לכל זה יש פתרון!! זה לא פתרון קסם ולא פתרון מהיר וזריז, אבל כמו כל משבר – אפשר לצלוח אותו ולצלוח אותו בענק!

כדי לצלוח אותו בענק – קיימת חשיבות מהותית לבחירת עורך הדין שייצג אתכם במסגרת ההליך המשפטי וכן יסייע בליווי הרגשי שנדרש בהליך גירושין. במאמר זה, נסביר בקצרה מהו בעצם הליך גירושין ומהו הקושי המובנה בו. לאחר מכן, נסביר למה חשוב לשים לב כאשר אנו בוחרים עורך דין גירושין מומלץ.

הליך גירושין – מה שחשוב לדעת:

הליך גירושין הוא כאמור הליך שבמסגרתו בני זוג נפרדים האחד מהשני ומקבלים החלטות משמעותיות על החיים שאחרי הפירוד, הן בנוגע לילדים – הימצאותם, מזונות, חלוקת הרכוש ועוד ואלו הם מקצת הנושאים שנצטרך להסדיר:

גירושין – בישראל, גירושין נערכים לפי הדין העברי–דתי, כלומר – בני זוג המבקשים להתגרש, יצטרכו להגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני. בבית הדין הרבני, אפשר לנהל הליך משפטי ולהוכיח את קיומה של עילת גירושין, הכוונה היא כי על פי ההלכה היהודית שני בני הזוג צריכים להסכים על גירושין. גט צריך להינתן ברצון ובהסכמה. כאשר אחד מבני הזוג אינו חפץ או מסכים לגירושין, אזי הצד השני צריך להוכיח עילת גירושין – שאז בית הדין ייתן פסק דין לגירושין והזוג יוכל להתגרש.

אצל זוגות שיש הסכמה על גירושין – ההליך מתקצר שאז מגיעים בני הזוג בהסכמה לטקס הגט. רצוי לומר כי לא ניתן לקיים את טקס הגט – מבלי שהזוג מגיע עם הסכם גירושין.

נציין כי לבית הדין הרבני ישנה סמכות לעסוק באופן בלעדי בתביעות גירושין ונישואין. בכל הנוגע לנושאים אחרים, הוא קונה את סמכותו כאשר מוגשת תביעת גירושין שכורכת עניינים נוספים, כגון – רכוש ומשמורת.

מזונות ילדים – בעבר – במידה ויש לבני הזוג ילדים משותפים, הרי שבאופן עקרוני, בעת גירושין, היה על האב מוטלת החובה לשאת במזונות ילדיו. כיום – שאלת המזונות, קיומה, על מי היא מוטלת, באיזה אופן נמדדת על פי יכולות ההורים כלומר יחס ההכנסה ביניהם ועל פי זמני השהות של כל הורה עם ילדיו מה שנקר יחס זמני שהות. המדובר על נושא בפני עצמו שניתן לקרוא עליו בהרחבה במאמרים שונים באתר ובמדריך שהכנו לאחר פסיקתו של בית המשפט העליון בבע"מ 919/15. יודגש כי המדריך נכתב בסמוך לאחר פסק הדין ומאז גם חלו עוד שינויים בפסקי דין של בתי המשפט לענייני משפחה וגם בבתי הדין הרבניים.
קישור  למדריך – מהפכת המזונות כבר כאן!

משמורת ילדים – אחד הנושאים המהותיים בהליך הגירושין, הוא שאלת המשמורת וזמני השהות. על בני הזוג להכריע האם יקיימו משמורת משותפת מבחינת זמני השהות והאחריות, או שאולי הורה אחד ישמש כהורה משמורן והשני ייהנה מהסדרי שהות. שאלת משמורת ילדים מוכרעת רק לפי עיקרון על אחד, המכונה "טובת הילד". ענייני משמורת יכולים להתברר כחלק מתביעת גירושין כרוכה, או בבית המשפט לענייני משפחה. גם על נושא זה ניתן לקרוא בהרחבה במאמרים שונים באתרנו.

רכוש משותף – עוד נושא משמעותי שבני הזוג צריכים להסדיר בעת גירושין, הוא סוגיית הרכוש המשותף שלהם. גם כאן בני הזוג יכולים להגיע לידי פשרה, או לנהל הליך משפטי בבית הדין הרבני (במידה והתביעה נכרכה עם תביעת גירושין) או בבית המשפט לענייני משפחה. במסגרת הליך הרכוש נבחנים גם רכוש שהוא לא בהכרח משותף ואולי כן כמו: רכוש שניתן במתנה לבני הזוג או לאחר מהם במהלך הנישואין – מה דינו?? רכוש משותף או לא?, רכוש שהובא מלפני הנישואין, ירושות ועוד.

כיצד נבחר עורך דין גירושין?

בחירה של עורך דין גירושין היא עניין משמעותי. עליכם לבחור עורך דין לא פחות – ממעולה, שעליו תוכלו לסמוך שהוא ינהל עבורכם את הליך הגירושין מתוך ידע, ניסיון, שכלתנות בעיקר מול בימ"ש והצד השני, מיומנות, יכולת להביא הצדדים לשולחן המו"מ לצד יכולת אם זה מתפוצץ לייצר יתרונות בהליך המשפטי שיובילו לסיום מוצלח עבור הלקוח/ה. הבה נמנה מספר דברים שכדאי לשים לב אליהם בעת בחירת עורך דין גירושין מומלץ:

כימייה: אין ספק שזו ההמלצה הראשונה ולמעשה אולי החשובה ביותר והיא אפילו לא עצה משפטית. יש לוודא שאתם נפגשים עם עורך דין גירושין שאתם מרגישים עמו בנוח, על מנת לשתף אותו ולתאר בפניו את הנעשה גם את העניינים שפחות "מקשטים" אותך! שנותן לך תחושת בטחון ורוגע ששיתף אותך גם בדברים הלא חיוביים ומהדברים החיוביים ששיתף כבר מינף אותם כיתרונות עצומים בתיק. אתם חייבים להרגיש שיש לכם כימיה עם עורך הדין שלכם, שהוא מדבר איתכם בגובה העיניים ומשדר לכם רוגע, בית, בטחון. במיוחד בתחום הגירושין, שבמסגרתו יש צורך ברגישות רבה וביכולת הכלה גבוהה.

מקצועיות: מקצועיות של עורך הדין לגירושין היא דבר מהותי. עליכם לוודא שעורך הדין עוסק בתחום המשפחה והגירושין בלבד(!) ולא עוסק בעוד תחומי משפט, ולא מטפל בתיק גירושין שלך "על הדרך". כמו כן, מומלץ לעיין באתר של עורך הדין לגירושין, ברשתות החברתיות על עורך הדין לגירושין, להסתכל על צוות משרדו, להסתכל על המלצות מלקוחות עבר. הוכחות חברתיות לכך שהוא אכן עורך דין לגירושין וגם מנוסה.

להיזהר ממבטיחי הבטחות: אחד הדברים שרצוי להיזהר מהם כאשר אתם בוחרים עורך דין גירושין, הוא מעורכי דין שיבטיחו לכם הרים וגבעות. הליך גירושין הוא הליך מורכב (שימו לב לא קשה, מורכב – צריך רק להכיר את המרכיבים שלו) שתוצאותיו יכולות להיות וודאיות יותר או ידועות יותר – כאשר אתה מלווה בעורך דין לגירושין מנוסה. לכן, אם נתקלתם בעורך דין שמבטיח לכם את השמים והארץ – היזהרו. אם נתקלתם בעורך דין שמבטיח לכם הבטחות להישגים מסוימים אבל הדרך להשגתם אינה תואמת את אישיותם ואופייכם – שאלו את עצמכם אם זהו אותו עורך דין לגירושין שאתם רוצים איתכם.

המלצות על עורך הדין: לא בושה לבקש המלצה מעורך הדין. לא בושה לשאול מכרים וחברים על עורך דין גירושין. עשו זאת, זה בוודאי יסייע לכם להגיע להחלטה מושכלת.

לסיכום:

בחירת עורך דין גירושין, אינה עניין של מה בכך וחשוב לקחת בחשבון מספר שיקולים, כפי שהסברנו במאמר. אתם מוזמנים לשמוע עוד – www.lucymeir.co.il

עורכת דין גירושין לוסי מאיר

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן