חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת מזונות לפני גירושין – איך מתנהלים?

ככלל, תביעות בענייני מזונות מתחלקות לשתיים – מזונות הילדים ומזונות האישה. גובה דמי המזונות שייפסקו על ידי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני ישפיעו באופן מהותי על רווחתם של כל המעורבים, ואין זה נדיר שסכומים אלו מהווים סלע מחלוקת מרכזי בהליכי הגירושין. בשורות הבאות יובא מידע לגבי תביעת מזונות לפני גירושין, הן עבור הילדים והן עבור האישה.

 

הגשה של תביעת מזונות ילדים

כאמור, על גובה המזונות לילדים יכולים שני ההורים להסכים בעצמם ולאגד בהסכם גירושין. זהו הצעד המומלץ במידה והתקשורת ביניכם מאפשרת זאת, מאחר שאתם חוסכים לעצמכם הוצאות מיותרות, זמן ממושך, עוגמת נפש ומאבקים מרים העלולים בעיקר לפגוע בילדים וישירות ברווחתם. ככל שלא לבדכם ובעצמכם עדיין ולפני תביעת מזונות ילדים – השלב הטוב ביותר – כל אחד מכם יהיה מלווה על ידי עורך דין מטעמו בכדי להגיע לסכום הנכסף שיש בו גם לספק את צרכי הילדים שלכם וגם לא פחות להשביע את רצונכם ולהשאירכם כלכלית מאוזנים ושמחים ביום שאחריי. במצב כזה ולפני תביעות, הגם שכל צד מיוצג על ידי עורכת דין מטעמו, אתם משאירים את הכוח להחליט בידיים שלכם, ואף סוללים את הדרך להמשך שיתוף פעולה שבהחלט יידרש גם בעתיד.

עם זאת, במידה ואינכם מצליחים להגיע להסכמות, יש להגיש תביעת מזונות ילדים המתחילה למעשה בבקשה ליישוב סכסוך. את תביעת המזונות מגישים למזכירות בית המשפט בכמה עותקים, כאשר המסמך מציין את סכום המזונות הנתבע, את הפרטים הבסיסיים של הצדדים המעורבים, ועוד. בנוסף, יש לצרף אישורים רלוונטיים כגון תלושי משכורת, תצהירים תומכים, מסמכים המפרטים את המצב הכלכלי, טופס לפתיחת ההליך, האגרה המשולמת ועוד. יש לציין כי רק במידה ושני בני הזוג מסכימים על כך, התביעה תידון בבית דין רבני, שאם לא כן היא תידון בבית המשפט לענייני משפחה.

ראוי לציין כי בשנים האחרונות חלו מספר שינויים מהותיים בהתייחסות לגובה מזונות הילדים. כך למשל, על אף שהאב עדיין יהיה במרבית המקרים הנושא בנטל המזונות לילדים עד גיל 6 שנים, הרי שכיום יש יותר ויותר פסיקות המביאות בחשבון גם בגילאים אלו את זמני השהות, וקובעות דמי מזונות ומדור מופחתים.

יתר על כן, בילדים מגיל 6 עד 15 קיימת כיום התייחסות שונה מאוד לדמי המזונות. כיום מביאים בחשבון את יחסי השכר בין ההורים ואת חלוקת זמני השהות, ביחד עם צרכי הילדים, הוצאות מימון נוספות ומצבו הכלכלי של האב, כאשר הסכום הבסיסי עומד על 2,500 ₪ על פי פסיקה עדכנית. כמובן שהסכומים משתנים ממקרה למקרה, אך העיקרון הוא סיפוק צרכי הילדים על ידי שני ההורים ובהתאם לזמני השהות וההשתכרות, כלומר קביעה שהינה כלכלית מעיקרה ולא מגדרית.

יש לציין כי החל מגיל 15 ממילא קיימת חלוקה שווה בין ההורים בתשלום המזונות, ושלאחר גיל 18 ועד תום השירות הצבאי האב משלם כ- 33% מהסכום ששילם עד כה.

תביעת מזונות ילדים

הגשה של תביעת מזונות אישה

על פי ההלכה, הבעל מחויב לדאוג לצרכי אשתו כל עוד הם נשואים, וכך – במידה ומחליטים להתגרש הרי שהלכה זו תקפה עד למתן הגט. גם את התביעה הזו ניתן להגיש לבית משפט לענייני משפחה, וניתן לכרוך אותה בתביעת מזונות הילדים. מה נכון – בית הדין הרבני או בית המשפט? התשובה לכך תינתן אך ורק בפגישת ייעוץ בה בונה עוה"ד מאיר מפה אסטרטגית נכונה למקרה המסופר לפניה, כל מקרה לפי נסיבותיו.

גובה דמי המזונות לאישה נקבע על סמך פרמטרים שונים, כאשר העיקרון המנחה הוא "עולה עימו ואינה יורדת עימו", כלומר – הסכום יתחשב ברמת החיים בה הורגלה האישה עד כה. בין היתר, מדובר על הוצאות שכירות והבית, הוצאות המזון והרכב, צרכים רפואיים, קוסמטיים, בילויים ועוד. על כן, התביעה חייבת להיות מלווה במסמכים המבהירים את העובדות שמאחורי סכום המזונות הנתבע, כגון הכנסותיו של הבעל ממשכורת ומנכסים שונים, צרכי האישה המבוססים על מסמכי הוצאות, חוזה שכירות על הדירה, תשלומי משכנתא, פוטנציאל ההשתכרות של הבעל על פי מקצועו, ניסיונו וכדומה.

עם זאת, ראוי להדגיש כי אם האישה עובדת ומשתכרת הרי שדמי המזונות יופחתו משמעותית ואף לא ייפסקו כלל, וזאת לאור קיזוז של דמי המזונות מול המשכורת (אם כי בבית הדין הרבני  מתייחסים לפוטנציאל ההשתכרות). כמו כן, קיימים מקרים שבהם דמי מזונות אישה עשויים להתבטל, כגון אישה שבחרה לעזוב את הבית ללא הצדקה, כלומר ללא הצדקה מבחינת התנהלות הבעל שהובילה לפגיעה ברווחתה ובאיכות חייה. כמו כן, דמי המזונות עשויים להתבטל במקרה של "אישה מורדת" המסרבת לקיים יחסי מין עם בעלה, כל עוד אין סיבה מספקת כגון רומן של הבעל, התייחסות שאינה מיטיבה מצידו, וכדומה.

למידע נוסף ולקבלת ליווי משפטי

לקבלת עוד מידע על הגשת תביעת מזונות ילדים ואישה, להתייעצות ולליווי להסכמות לגבי דמי המזונות הילדים, בניית המפה האסטרטגית המתאימה בדיוק לנסיבותיכם, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 0524667899

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן