חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גירושים עם 2 ילדים

הסכם גירושין עם ילדים

אחד הימים המאושרים בחיי כל זוג הינו יום חתונתם. הדבר האחרון שחולף במחשבותיהם באותו הרגע הוא ״מה יקרה אם ניפרד״. היום הגרוע ביותר בחיי כל זוג הוא אותו יום בו, חלילה, מגיעים לכלל החלטה על פרידה. הניסיון מלמד שלמרות כל הכוונות הטובות שישנן, גירושים אינם תהליך שעובר חלק. ישנו הפן הטכני, המשפטי אך הוא מתערבב בקלות עם רגשות, אגו ולא פעם גם התערבות של גורמים נוספים כגון בני משפחה משני הצדדים שבאים ללחום למען זכויות בן הזוג ״משלהם״. כל זה מסתבך הרבה יותר ברגע שמעורבים בהליך גם ילדים.

 

פרידה אינה דבר קל, גירושין הם הפרידה הקשה מכל, הסבוכה ביותר והמושפעת מכל מיני גורמים – כל זאת גם אם אין לבני הזוג ילדים עדיין. מה קורה כאשר יש ילד בתמונה? מה לגבי גירושים עם 2 ילדים? עם שלושה? אולי יותר…

הפעם נדון בפן זה של הליך הגירושין – הילדים.

כיצד משפיעים ילדים על הליך גירושין?

במידה וזוג מתגרש טרם קיומם של ילדים, מדובר בעיקר בהליך שמיועד לחלק רכוש ולהגיע להסדר שמאפשר לשני הצדדים להמשיך מכאן ולשקם את עצמם, מבלי שמישהו יוצא נפסד או ניזוק. לעומת זאת, קיומם של ילדים במסגרת המשפחתית כבר הופך את העניין למורכב יותר. אנו יוצאים מתוך הנחה שבמצב כזה, שני ההורים מעוניינים לשמור על קשר עם הילדים – למרות שכבר ראינו מצבים שלא כך היה, אך אלו בודדים ולא ניכנס לכך.

כעת מתבהרת התמונה לגבי הקושי בהליך גירושין עם ילדים. גם חלוקת הרכוש נהיית מורכבת יותר, אם הילדים, למשל, נותרים עם האם והאב מעוניין שיהיה להם פתרון מגורים מיטבי. חשוב לומר שהמצב האידיאלי הוא כאשר שני בני זוג מצליחים להגיע להסכמה, כאשר טובת הילדים אינה רק סיסמא עבורם, אלא נר לרגלם אשר קובע את התנהלותם בתהליך. בפועל, במקרים לא מועטים, הילדים נקלעים לתווך שבין ההורים ואף משמשים אמצעי לחץ של הצדדים במלחמתם האחד בשנייה.

מה חשוב לדעת לקראת הסכם גירושים עם ילדים?

ישנם מספר מרכיבים בהליך גירושין הבאים להסדיר את נושא הילדים – בהם נמצאים:

  1. נושא החזקת קטינים – מי ההורה האחראי לגידולם של הילדים.
  2. סיפוק צרכי הילדים – הבטחת קיום התפתחותם התקינה וסיפוק כל צרכיהם של הילדים.

שני נושאים אלו שצוינו לעיל נשמעים אולי פשוטים, אך הם טומנים בחובם הרבה דקויות ולכן אנו חשים חובה לציין שחשוב מאד לקבל ייעוץ משפטי מקצועי, מהימן ואמין, בטרם עושים צעד כלשהו. גם אם אתם זוג עם ילדים שעומדים להיפרד ועושים זאת באופן הכי חברי – מומלץ שתשבו יחד עם עורך/ת דין המתמחה בתחום הגירושים, על מנת לגבש הסכם טוב, הדואג לשני הצדדים וכמובן לילדיכם המשותפים. הסכם טוב המקובל על שני הצדדים ודואג לכל מה שדרוש מראש, יחסוך לכם טרדות וסבל בהמשך הדרך.

גירושים עם 2 ילדים

הבה נפרט מעט על כל אחד משני המרכיבים החשובים שהזכרנו:

החזקת קטינים – מה המשמעות שלה?

החזקת קטינים הינה מונח המתאר מצב משפטי בו מוגדר מי ההורה אשר עליו מוטל נושא גידולם השוטף של הילדים. חשוב להדגיש כי אין לבלבל בין החזקת קטינים לאפוטרופסות: גם אם החזקת קטינים הוענקה להורה אחד, שני ההורים ממשיכים להיות אפוטרופוסים של ילדיהם המשותפים. זאת אומרת שבתחומים כמו חינוך, בריאות וכו', שני ההורים מקבלים החלטות יחדיו – ללא קשר לגבי מי קיבל את החזקת קטינים.

נושא שעורר ועוד יעורר מחלוקות בעתיד הינו ״חזקת הגיל הרך״. על פי החוק, תוך הסתמכות על ההנחה הגורסת שילדים עד גיל 6 קשורים יותר לאימם, קיימת נטייה לתת העדפה לאם הילדים הקטנים בתור זו שמופקדת על גידולם – כלומר, להעניק לה החזקת קטינים. המחלוקות מתעוררות ככל שיותר אבות מוצאים עצמם נאבקים בחוק זה כיוון שכיום מקובל יותר לראות אבות הנוטלים חלק מחופשת הלידה, מעורבים יותר בגידול הילדים ומעוניינים לקבל החזקת קטינים, במקרים של גירושין. נכון, ישנם אבות המקבלים עצה מעורך דינם לבקש החזקת קטינים משותפת על מנת להקטין את תשלום סיפוק צרכי הילדים (על כך בהמשך), אך בתי המשפט אינם כסילים גמורים ולרוב ניתן לדעת מתי הורה כלשהו נלחם על ילדיו באמת או ככלי שמאחוריו מניעים כלכליים גרידא.

החזקת קטינים משותפת הינה מצב שבו האחריות על שגרת חייהם של הילדים מתחלקת באופן שוויוני בין שני בני הזוג הפרודים. זאת להבדיל, ממצב בו הורה אחד מקבל החזקת קטינים בעוד השני מקבל זמני שהות (המוכרים גם בשם ״זמני שהות״), שרק בזמן שהילדים אצלו, הוא אחראי לכל התנהלותם השגרתית. כמו בכל דבר, גם ב החזקת קטינים משותפת יש יתרונות וחסרונות. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה על ידי הקלקה כאן.

סיפוק צרכי הילדים – מה המשמעות שלהם?

נושא סיפוק צרכי הילדים, הינו פן ייחודי להסכם גירושים הכולל בתוכו גם ילדים. מכיוון שלכל ילד מגיעים סיפוק צרכים, ככל שישנם יותר ילדים לבני הזוג המתגרשים, כך סך צרכי הילדים יהיה גבוה יותר. בעת קביעת גובה ה סיפוק צרכי הילדים נלקחים בחשבון גם גורמים מעבר לסכום הקבוע בחוק. עיקרון סיפוק צרכי הילדים מקורו בהלכה היהודית, בה נקבע כי חובת סיפוק צרכי הילדים מוטלת על האב. כיום, כאשר קיים שוויון רב יותר בין המגדרים השונים, כאשר ישנן נשים המרוויחות יותר מבעליהן, בתי המשפט לוקחים זאת בחשבון בבואם לקבוע את גובה סיפוק צרכי הילדים. תוכלו לקרוא עוד על נושא סיפוק צרכי הילדים על ידי הקלקה כאן.

עם מי ניתן להתייעץ?

אם אתם עומדים בפני הליך גירושין ומעוניינים להתייעץ, לקבל מידע ולשאול שאלות – אתם מוזמנים לפנות אלי, עו״ד לוסי מאיר, הבעלים של משרד עורכי דין וגישור המתמחה בדיני משפחה וירושה. אני מאמינה מאד בהגעה להליך גירושין עם ידע ומוכנות, עם הבנה של התהליך, של כל הפנים שלו – על מורכבותם. אין לי ספק שכל מצב, גם זה הנדמה כקשה ביותר, ניתן לפתרון. הדרך שלכם להתחלה חדשה מתחילה עם חיוג אלינו: 050-9993466.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן