חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד נקבעת עלות עריכת הסכם גירושין אל תחסכו כאן! כאן הזול יעלה יקר!

זוגיות הינה דבר נפלא, כל עוד היא טובה. בעבר בני זוג היו מוצאים עצמם לכודים לעיתים במערכות יחסים רעועות או כאלה שהתדרדרו עם הזמן, ללא יכולת להיפרד. בין אם מהבושה, בין אם מסיבות דתיות, מספר המתגרשים בעבר היה נמוך יותר. בימינו יותר אנשים מוצאים עצמם נפרדים ומתגלגלים לתוך הליך גירושין שיכול להיות מאבק ארוך ומתיש בדרכם אל החופש האישי המיוחל. שני הגורמים העיקריים העומדים בליבו של כל הליך גירושין הינם הילדים (אם יש) וחלוקת הרכוש. גם זוגות אשר מצליחים להיפרד באופן חברי נעזרים בייעוץ משפטי – על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בזוג שמוצא עצמו מתנגח ללא הרף ומתווכח על כל סעיף ונושא. עלות עריכת הסכם גירושין יכולה לנוע על טווח רחב של מחירים וזאת בהתאם למורכבות ההסכם וטיב היחסים בין בני הזוג המתגרשים. רוצים לדעת יותר? המשיכו לקרוא.

 

אלו גורמים משפיעים על עלות עריכת הסכם גירושים?

אם מדובר בזוג המתגרש טרם קיומם של ילדים, אזי אנו עוסקים בעיקר בהליך שמטרתו לחלק את הרכוש ולהגיע להסדר שיאפשר לשני הצדדים להמשיך בחייהם, לשקם את עצמם, אולי אפילו למצוא אהבה חדשה – מבלי שמי מהם יצא נפסד או ניזוק. במידה ויש לבני הזוג ילדים משותפים והתקיימה מסגרת משפחתית – אזי אנו עוסקים בהליך שמטרתו להמשיך את המסגרת המשפחתית אך בדרך אחרת, זה יכול להיות מורכב יותר, אבל ממש לא בלתי אפשרי לייצר את אותה תוצאה של שני צדדים שממשיכים בחייהם, משקמים את עצמם, מוצאים אהבה חדשה ומגדלים את הילדים תחת ההוויה של עברנו משבר אבל עברנו אותו יחד וצלחנו אותו יחד.

עוה"ד לוסי מאיר, מספרת כי גירושים מבעל אישיות בעייתית אכן יכול להיות תהליך מאיים אך בעת שיש את הכלים הנכונים לזהות את הבעיה ולהתמודד עימה בצורה ישירה, ניתן ליצור תהליך ברור עם מינימום פגיעה בנפשם של לקוחות המשרד, אני יודעת לבודד את מרכיבי הבעיה ולהוביל את התהליך באופן שמאפשר מינימום מקום להשפעה של בעל הבעיה ומקסימום קידום להסכם. ככל שההגעה להסכם בין הצדדים תהיה מהירה יותר ומורכבת פחות – כך גם עלות ההליך ועריכת ההסכם תהיה נמוכה יותר. מכאן שככל שיש בתיק מורכבות רבה יותר, צורך להתמודד עם מצבים מסובכים יותר או אף מול בן / בת זוג לוחמניים במיוחד, כך יגדל משך הזמן הנדרש לטיפול בתיק וכפועל יוצא מכך גם עלות התהליך תהיה גבוהה יותר.

הסכם אליו מגיעים הצדדים ללא צורך בתביעה משפטית, יעלה פחות, מעצם ביטול הצורך בהתנהלות ממושכת בדיונים בבית המשפט – דבר שעלותו לא מועטה.

אנו מאמינות שכל סוגיה ניתנת לפתרון ולראיה: רוב מוחלט של לקוחות המשרד, מצאו את עצמם, באמצעותנו, מתגרשים ומגיעים לבסוף להסכם ששניהם גם לקוח/ה המשרד וגם הצד השני, מסכימים עליו. הנתון החשוב בהיבט של עלויות הינו – הדרך. ככל שהיא תהיה יותר ארוכה ומפותלת, כך היא תהיה מתישה יותר ויקרה יותר. המסקנה? כדאי להגיע להסכם בדרך נעימה, וכן, אנו יודעות שזה לא תמיד פשוט.

אלו סוגיות מרכזיות מרכיבות הסכם גירושים?

קיימות מספר סוגיות עיקריות אותן מסדירים בהסכם גירושין:

  1. נושא החזקת הילדים (משמורת) המשותפים (במידה ויש) – סדרי שהות של כל הורה עם הילדים.
  2. מזונות – גם מזונות אישה וגם מזונות לילדים, במידה ויש.
  3. נושא חלוקת הרכוש – איך יחולק הרכוש המשותף בין הצדדים. כל רכוש באשר הוא.

מעבר לנושאים אלו, יכלול הסכם גירושין גם פתיח בו מפורטת הסכמת הצדדים להתגרש, נרשמת התחייבותם לשתף פעולה בהליך, התייחסות לנסיבות מיוחדות ועוד. בסיום ההסכם יציינו הצדדים כי הם מאשרים אותו, יצהירו שבכך מסתיימות תביעותיהם ההדדיות ושהם מבינים את ההסכם, את משמעותו וכמובן שהם מציינים שחתימתם על ההסכם נעשית מרצונם החופשי.

ואין ספק, ככל שייטיבו הצדדים להגיע להסכמה על הנושאים העיקריים הללו שהוזכרו לעיל, כך יקלו על עצמם, על ילדיהם ועל כיסם.

כיצד נקבעת עלות עריכת הסכם גירושין

האם ישנן השלכות כלכליות לאופן ניסוח ההסכם?

בוודאי! הסכם גירושין הינו, מטבע הנסיבות בהן הוא נערך, ניסיון לסיים באופן מיטבי את המצוקה שהייתה קיימת בין שני בני זוג ואשר הביאה להיפרדותם. מדובר במעורבות רגשית ובכאב לא קטן. חשוב מאד לנסח את ההסכם כך שלא יהיה נתון לפרשנויות משתנות, שלא יהיה ניתן, לפתע, כעבור שנים, לפתוח אותו לדיון מחדש. החשיבות של עריכת ההסכם הינה בכך שהוא מאפשר לשני הצדדים להתקדם הלאה ולהמשיך בדרכם – עם מחויבות כזו או אחרת, בייחוד אם ישנם ילדים בתמונה – אך הוא בנוי ומיועד להקנות לכל צד את החופש הנחוץ להם האחד מן השנייה.

הסכם שאינו מנוסח כראוי, שאינו מוקפד, עלול להביא לכך שצד אחד יכול ביום בהיר לחזור בו, לתת פרשנות מחודשת לסוגיה כלשהי וכן, לכך יכולות להיות גם השלכות כלכליות – אפילו גדולות למדי. זכרו כי הסכם גירושים הינו הסכם ארוך טווח, מעין ״מרגע זה ואילך״, ואוי למי שהסכם הגירושין שלהם מלא חורים משפטיים שניתן לצלול לתוכם ולהעניק להם פרשנות מחודשת שתפגע במי מכם. לכן חשוב ביותר, בכל מקרה, ובמיוחד במקרים בהם ההיפרדות מהולה במאבק מתמשך, לדאוג שניסוחו של ההסכם יהיה לא פחות ממושלם. לכן חובה לערוך הסכם לאו דווקא עם עורך/ת הדין הזולים ביותר, אלא עם המקצועיים ביותר.

עם מי ניתן להתייעץ?

אם אתם עומדים בפני הליך גירושין ומעוניינים להתייעץ, לקבל מידע ולשאול שאלות – אתם מוזמנים לפנות אלי, עוה״ד לוסי מאיר, הבעלים של משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה וירושה. בהגעה להליך גירושין חייבים להיות עם הידע הנכון, עם הבנה של התהליך, של כל הפנים שלו – על מורכבותם. אין לי ספק שכל מצב, גם זה הנדמה כקשה ביותר, ניתן לפתרון. הדרך שלכם להתחלה חדשה מתחילה עם חיוג אלינו: 0524667899.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן