חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה עולה פתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני? המדריך המלא אנחנו נחסוך לכם הרבה מאד כסף!

פתיחת תיק גירושין, המכונה גם בקשה ליישוב סכסוך, מוגשת לבית הדין הרבני לצורך קבלת הגט, ולאחר מכן ניתן להגיש תביעות שונות גם לבית המשפט לענייני משפחה. בשורות הבאות נבחן את העלויות הכרוכות בפתיחת התיק וכן את החשיבות של בניית אסטרטגיה נכונה לפני שמבצעים צעד כזה או אחר.

אז כמה עולה לפתוח תיק ברבנות?

ראשית, חשוב לזכור כי בקשה לפתיחת תיק גירושין אינה בהכרח ההוצאה הראשונה, שכן תחילה קיימת העלות של פגישת ייעוץ מטעם עורך דין לגירושין. אמנם, פגישת הייעוץ האסטרטגית כרוכה בעלויות, אך כפי שיוסבר מייד הכרחי בדיני משפחה לפעול בצורה נכונה, מקצועית, חכמה ואובייקטיבית הצופה פני עתיד. אם לא כן, המחיר עלול להיות גבוה מאוד, והאגרות של פתיחת התיק ואפילו שכר הטרחה – מתגמדות מולו.

שנית, לפני שעונים על השאלה כמה עולה פתיחת תיק גירושין, חשוב להבין כי למעשה מדובר בבקשה ליישוב סכסוך. על פי החוק בישראל, מרגע הגשת הבקשה מתחילה תקופה שבה כלל ההליכים בתיק מעוכבים, ובני הזוג צריכים להשתתף לפחות בפגישה אחת עם בעלי מקצוע עובדים סוציאליים דרך יחידת הסיוע. החל מהפגישה השנייה והלאה אין חובה להתייצב, וגם ניתן להיות מיוצגים על ידי עורכי דין.. החוק קובע עד 4 פגישות כאלו שמטרתן להעביר מידע ולהכווין את הצדדים לעבר האפשרות של הגעה להסכמות בדרכי הידברות. ברוב רובם של המקרים, אין די בפגישה עם עובדת סוציאלית ודי שיש יותר מילד אחד, דירה אחת שאז יש צורך להיות מיוצג על ידי עורך דין גירושין, להובלה להסכם גירושין ולא למאבק, למניעת טעויות, למזעור נזקים – כספיים ורגשיים כאחד.

ובאשר לעלויות, נכון להיום יש לפתיחת תיק גירושין מחיר העומד על קצת פחות מ- 350 ₪, כאשר את האגרה משלמים למזכירות של בית הדין הרבני. עם זאת, מדובר במחיר עבור פתיחת התיק במעמד צד אחד, ובמידה ושני בני הזוג מעוניינים להתגרש העלות תהיה סביב ה- 750 ₪. יש לציין כי פתיחת התיק בעצמה כרוכה (בדגש על לכאורה אומרת עורכת הדין לוסי מאיר) רק במילוי טופס פשוט, אך כאמור יש לעשות את הצעד לאחר בניית אסטרטגיה עם עורך דין מיומן. מעבר לכך, בהתאם להתפתחויות ולתביעות השונות המוגשות לבית הדין, יהיה צורך לשאת באגרות נוספות, העשויות להצטרף יחדיו לעוד כמה מאות שקלים או קצת למעלה מכך. על מנת שלא לחזור על הדברים, נציין כי באותו האופן קיימות אגרות המשולמות לבית המשפט לענייני משפחה, במידה והדיונים עוברים לערכאה זו.

לכאורה, מדובר בסכומים קטנים מאוד. עם זאת, כמעט תמיד מדובר רק בקצה הקרחון של העלויות בהליכי גירושין, ובפרט אם לא מגיעים להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט, וככל שהצדדים נוקטים בקו יותר לוחמני ונוקשה.

הבהרה לגבי העלויות של הליכי גירושין

כאשר מדברים על "העלויות" של הליכי גירושין מתכוונים למעשה לשני מישורים. האחד הוא כמובן המישור הכלכלי, והשני הוא המישור הרגשי – הן של בני הזוג והן של ילדיהם. ולמרבה הצער, העלויות האלו יכולות להיות גבוהות מאוד.

יש להבין כי לכל טופס שמוגש, לכל תביעה או בקשה לצו, לכל טענה והתנהלות – יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת ברמה הכלכלית. כך למשל, עשוי להיות הבדל משמעותי בתוצאות מבחינת דמי המזונות לילדים ולאישה אם פונים לבית דין רבני או לבית משפט לענייני משפחה. התוצאות הכלכליות עשויות להשתנות מאוד גם בין תביעת החזקת הקטינים באופן בלעדי ובין החלטה על אחריות הורית משותפת (משמורת משותפת). כמובן שישנה גם השפעה כלכלית עצומה לדרך שבה מחליטים על חלוקת הרכוש, וכיוצא בזאת. למרבה הצער, אנשים הפועלים בחיפזון וללא אסטרטגיה ברורה שצופה את פני הבאות, מבצעים טעויות קריטיות העולות להם בממון נכבד.

כמה עולה פתיחת תיק גירושין

מטבע הדברים, ככל שההליכים מתמשכים והמאבקים מחמירים, כך גם גדלות "העלויות" הנפשיות. אין אלו רק עוגמת הנפש והסבל שמלווים את המתגרשים בחיי היומיום, אלא גם הפגיעה בתפקוד היומיומי ובעבודה, המחשבות הבלתי פוסקות, הכאב המורגש של הילדים, הפגיעה במרקם החברתי, ועוד. ולכל אלו מצטרפות העלויות הכלכליות של שכר הטרחה לעורך הדין, שגם הן יכולות להיות בלתי מבוטלות.

אסטרטגיה נכונה חוסכת שגיאות חמורות והפסדים כספיים כואבים

המהלך הנבון ביותר, הן כלכלית והן נפשית, הוא כמובן להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט בתיווך עורכי דין המייצגים כל אחד צד. עם זאת, לא תמיד הדבר אפשרי. יתרה מכך, בכל דרך שבה תבחרו הצעד החכם ביותר ואף המתבקש, הוא להתחיל בבניית מפה אסטרטגית באמצעות עורך דין מיומן, שכבר ליווה אנשים רבים בהליכי גירושין.

למעשה, בתחילת הדרך קיימות שאלות רבות, התלבטויות, חוסר וודאות והרבה "חורים בהשכלה". כלומר, אינכם יודעים כיצד להתחיל ומה ממתין לכם בעתיד, אילו תביעות כדאי להגיש ולמי, מהן ההשלכות של כל צעד, ובכלל – כיצד כדאי ונכון להתנהל. אפילו אם קיים מידע בסיסי, במרבית המקרים הוא שגוי ובהחלט עלול להוביל להתנהלות נמהרת ושתפגע בכם בשלב זה או אחר.

לעומת זאת, בניית המפה האסטרטגית עם עורך הדין לגירושין לוסי מאיר, מאפשר לכם לפקוח עיניים ולהציב את הרגליים על הקרקע, תוך קבלת הסברים על התחום הייחודי של דיני המשפחה ושל הליכי הגירושין בפרט. עורכת הדין לוסי מאיר, תבנה עבורכם, בהתאם לנסיבות המקרה ולמאפיינים האישיים, את הדרך המשפטית הנכונה, המועילה וההגיונית ביותר. כמובן, המטרה היא שתוכלו לסיים את ההליך במהירות, בקלות ובמינימום עלויות באמצעות תוצאה של הסכם גירושין, אך במידה והדבר אינו אפשרי, לסלול את הדרך לכך שאתם תובילו את ההליכים! במקום שתיגררו אחרי הצד השני, או אחרי הרגש שמפעיל אתכם.

למידע נוסף ולקבלת ליווי משפטי

לקבלת עוד מידע על העלויות של פתיחת תיק גירושים והליכי הגירושים בכלל, להתייעצות ולבניית המפה האסטרטגית המתאימה לכם, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 0524667899.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן