חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הליך גירושין עם ילדים – אנחנו נחסוך לכם עוגמת נפש! נמנע נזק מהילדים – מובטח!

הדבר היחיד שקשה יותר וכואב יותר מהליך גירושין, הינו הליך גירושין בו מעורבים גם ילדים. אנו רוצות לשים לרגע את הדגש על הילדים שלכם – אתם שקועים עמוק בסכסוך, אולי אתם מצליחים לשמור על איפוק, אולי לא – אבל הילדים שלכם רואים הכל מן הצד. אין לכם מושג איזו אינטואיציה יש להם וכמה הם קולטים.

כיצד משפיע הליך גירושין על הילדים?

במידה וזוג מתגרש לפני שהביא ילדים לעולם, מדובר בעיקר בהליך בעל אופי כלכלי שמטרתו להסדיר את העניינים הכספיים ואת חלוקת הרכוש המשותף, בטרם יפנו כל אחד מהם לדרכם החדשה. לעומת זאת, כאשר ישנם ילדים במסגרת המשפחתית, זה הופך את התהליך כולו למורכב יותר. במאמר זה נצא מתוך הנחה שבמצב כזה, שני בני הזוג מעוניינים לשמור על קשר עם הילדים – כמו גם על יציבותם הנפשית.

כעת מתבהרת התמונה לגבי הקושי בקיום הליך גירושין עם ילדים. חשוב לציין שבסצנה אידיאלית, שני בני זוג מצליחים להגיע להסכמה, כאשר טובת הילדים אינה רק סיסמא עבורם, אלא נר לרגלם אשר קובע את התנהלותם בתהליך. בפועל, במקרים לא מועטים, הילדים נקלעים לתווך שבין ההורים ואף משמשים אמצעי לחץ של הצדדים במלחמתם האחד בשנייה. לדבר זה יש השפעה מזיקה וארוכת טווח על הילדים והרבה אחרי שאתם, ההורים, תתגברו על הכול ותמשיכו הלאה – ילדיכם יסחבו עימם מטען רגשי כבד.

על מה חשוב להקפיד בהליך גירושים עם ילדים?

קודם כל חשוב ביותר לשמור על דרך ארץ בכל התנהלות הנעשית מול הילדים – וזה נכון לגבי כל גיל. גם ילדים מאד קטנים קולטים עוינות בין הוריהם. ככלל, אם תשמרו על התנהלות המבוססת על כבוד הדדי, תעשו טוב לא רק לילדיכם אלא גם תקדמו את ההליך כולו לטובת שניכם באופן מיטבי. הרבה יותר קל להגיע להסכמות ולהיות קשוב כאשר משאירים את הרוגז והכעס מחוץ לחדר בו נושאים ונותנים. אנחנו כמנהלות מו"מ יום יום שעה שעה, עושות עם לקוחות המשרד הכנה מראש לפגישה, באופן חד משמעי מובילות ומנהיגות כך שהרוגז בצד בעת שאנחנו כבר בתוך פגישת מו"מ!

כחלק בלתי נפרד מן ההליך, בייחוד בהקשר של ילדיכם ועתידם, אתם תמצאו עצמכם דנים בנושאי החזקת קטינים, סדרי שהות וסיפוק צרכיהם. לכן נתייחס גם לאלו – מנקודת מבט שלכם ושל ילדיכם.

החזקת קטינים – לדבר על זה עם הילדים?

החזקת קטינים (משמורת) הינה מונח המתאר מצב משפטי בו מוגדר מי ההורה אשר עליו מוטל נושא גידולם השוטף של הילדים. חשוב להדגיש כי אין לבלבל בין החזקת קטינים לאפוטרופסות: גם אם החזקת הקטינים הוענקה להורה אחד, שני ההורים ממשיכים להיות אפוטרופוסים של ילדיהם המשותפים. זה אומר שבתחומים כמו חינוך, מקום מגורים, בריאות וכו', שני ההורים מקבלים החלטות יחדיו – ללא קשר לגבי מי מצוי עם הקטינים יותר או פחות.

קיימת היום מגמה הנוטה לכיוון יותר מקרים של אחריות הורית משותפת (משמורת משותפת). מדובר במצב בו שני ההורים חולקים ביניהם באופן שוויוני את האחריות על שגרת חייהם של הילדים המשותפים. זאת להבדיל, ממצב בו הורה אחד מקבל את מלוא החזקה בפועל על הילדים (משמורת) בעוד השני מקבל זמני שהות (לשעבר ״זמני שהות״), מצב בו רק בזמן שהילדים אצלו, הוא אחראי לכל התנהלותם השגרתית. כמו בכל דבר, גם במשמורת משותפת יש יתרונות וחסרונות. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה על ידי הקלקה כאן.

הסכם גירושין עם ילדים

סיפוק צרכי הילדים (מזונות קטינים) – חלק בלתי נפרד מהסכם גירושין בו מעורבים ילדים

סעיף מזונות הילדים (להבדיל ממזונות אישה), הינו ייחודי להסכם גירושין הכולל בתוכו גם ילדים. מכיוון שלכל ילד הזכות שצרכיו יסופקו על ידי הוריו, שחובתם של ההורים לספק את צרכי הילדים. באופן ברור, עיקרון המזונות מקורו בהלכה היהודית, בה נקבע כי חובת המזונות מוטלת על האב. כיום, כאשר קיים שוויון רב יותר בין המגדרים השונים, כאשר ישנן נשים המרוויחות יותר מבעליהן, בתי המשפט לוקחים זאת בחשבון בבואם לקבוע את גובה המזונות. תוכלו לקרוא עוד על נושא מזונות על ידי הקלקה כאן.

זכרו כי דמי המזונות הם עבור סיפוק הצרכים שלהם ביום יום, שימור שגרת חיים איכותית עבור ילדיכם וסיפוק חינוכם וצרכיהם הרפואיים. אל תהפכו את הנושא הזה לאבן נגף ביניכם. אל תתנקמו אחד בשנייה על ידי התנגחות בסוגיית סיפוק צרכי הילדים, שהרי מדובר בפגיעה ישירה בילדים שלכם.

עם מי ניתן להתייעץ?

אם אתם עומדים בפני הליך גירושין ומעוניינים להתייעץ, לקבל מידע ולשאול שאלות – רצוי לפנות למשרד העוסק אך ורק בתחום דיני משפחה ולא כזה העוסק במספר תחומים, שכן עולם דיני המשפחה משתנה באופן דיני עם התמורות בחברה, חשוב שעורכת הדין שתבחרו תהיה מעודכנת בקורה בעולם המשפט, הפסיקה החדשנית כמו גם החקיקה. משרדנו משרד ותיק ומנוסה בעולם המשפחה והגירושין בפרט. עוה״ד לוסי מאיר, הינה הבעלים של משרד עורכי דין בדיני משפחה וגירושין. בהגעה להליך גירושין ובפרט להליך של ניהול מו"מ בכדי להוביל את לקוחות המשרד לסיום בהסכם, חשוב להגיע ידע שיש לנו ומוכנות – שיש לנו להביא הלקוח לשם גם ברמה הרגשית, עם הבנה של התהליך, של כל הפנים שלו – על מורכבותם. דעו לכן כי כל מצב, גם זה הנדמה כקשה ביותר, ניתן לפתרון. ולנו יש פתרונות!. הדרך שלכם להתחלה חדשה מתחילה עם חיוג אלינו: 0524667899.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן