חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גירושים – מהן זכויות האישה?

גירושים – מהן זכויות האישה?

חשוב שכל אישה העומדת בפני כניסה להליך גירושין תדע מהן זכויותיה וכיצד היא יכולה לשפר את סיכוייה לממש זכויותיה ללא מאבק ממושך ומתיש נפש.  

אלו זכויות יש לאישה בהליך גירושין?

ראשית חשוב לי לציין שבהליך גירושין זכויות האישה מעוגנות בחוק ואין עליהן עוררין. למרות האמור, מי שלא מודעת לזכויותיה ומקבלת ייצוג שאינו מקצועי דיו, עלולה לאבד – אף ללא ידיעתה – זכויות בסיסיות, אשר נועדו להקל עליה את המעבר מחיי נישואין לחיים ביום שאחריי. אחת הזכויות העומדות לנשים הנמצאות בהליך גירושין הינה הזכות למזונות אישה. בהתאם להלכה היהודית, כל בעל מחויב לדאוג לכלכל את אשתו. המשמעות הינה שכאשר זוג מחליט להיפרד, עד לסיום הליך הגירושין וקבלת הגט, הם עדיין נחשבים לנשואים ועל הבעל לספק לאישה את כל צרכיה הכלכליים – אפילו אם אינו גר יותר תחת אותה קורת גג. רוצה לקרוא עוד על מזונות אישה? הכנו עבורך את כל מה שאת צריכה לדעת בקישור הזה.  

כיצד תוכלי לדאוג למימוש מלוא זכויותייך?

הדבר הראשון שעל כל אישה העומדת בפני הליך גירושין לעשות הינו – קבלת ייעוץ מקצועי ממי שעוסקים בתחום, בקיאים בכל ההיבטים הנגזרים מהליך גירושין ויוכלו לסייע עוד בטרם ייכנס ההליך להילוך גבוה או חלילה יגיע לכדי טונים צורמים ותביעות. ככלל, ככל שהתהליך נעשה ברוח טובה יותר, כך גובר הסיכוי שימומשו כל הזכויות של שני הצדדים וגם הפגיעה הנפשית בכם ובמידה ויש, בילדיכם, תהיה מינימלית. אני ממליצה בחום לקבל את הייעוץ הנדרש, לא ללכת אל תוך הגירושים עם עיניים קשורות ומבלי לראות את כל התמונה, והתמונה הרחבה מאד. ידוע כי ישנו תמיד אותו מרוץ בין ניהול תביעת גירושין בבית דין רבני או בבית משפט אזרחי רגיל. כמובן שעדיף לפתור את הדברים ללא צורך בתביעה וקיום משפט המורכב מדיונים רבים, אך טרם בחירת בית המשפט המתאים, חייבת להיות לאישה אסטרטגיה ברורה, חכמה עם טקטיקות ידועות מראש. חשוב מאד בכל ערכאה שתדון במקרה של זוג בהליך גירושים זכויות האישה יהיו ידועות וייעשה מאמץ לקיימן – אך עלייך לדאוג להיות מוכנה, מיוצגת כראוי ולוודא שכל מה שמגיע לך יינתן לך.  

האם יש משמעות אמיתית לכתובה שלי?

בוודאי שיש. תופתעו לגלות שאפילו כעת, במאה ה-21, במדינת ישראל שמכונה ״היי טק ניישן״, לכתובה שעליה חותם החתן בליל החתונה יש משקל משפטי והיא למעשה מסמך משפטי מחייב לכל דבר ועניין. הייתם צעירים, מאוהבים, החתן רצה להראות את אהבתו לכלה ורשם סכום מופרך וגבוה במיוחד בכתובה? ייתכן ויידרש – במידה ויגיעו בני הזוג להליך גירושין – לממש את הבטחתו. מצד שני, אל לה לאישה להניח שבכל מקרה הכתובה מחייבת והנה היא כבר סופרת את הכסף, מתכננת את חייה החדשים – לא כך הוא, כיוון שישנם מצבים בהם בית הדין יטען כי האישה איבדה את זכאותה לכתובה, כמו מקרה של בגידה מצד האישה או אפילו התרועעות מופגנת בחברת גבר או גברים אחרים (נקרא ״מעשה כיעור״). על משמעות הכתובה ומתי ניתן לממשה או לאבד את הזכאות לכתוב בה, קראי את המאמר שלי בנושא על ידי הקלקה כאן.  

עם מי ניתן להתייעץ?

אם את עומדת בפני הליך גירושין ומעוניינת להתייעץ, לקבל מידע ולשאול שאלות – את מוזמנת לפנות אלי, עו״ד לוסי מאיר, הבעלים של משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה וירושה. עם הצלחות ברורות ומוכחות בהשגת זכויות האישה בהליך גירושין. צוות המשרד שלי אמנם מבוסס על נשים ואנו רואות לנגד עינינו את טובתן של הנשים שמאבקן במהלך גירושין יכול להיות קשה יותר ומתיש. לצידן אנחנו מייצגות גם גברים, כאלו שהם אלו שנפלו קורבן לאישה שמקשה עליהם לסיים נישואין באופן ראוי והוגן – יש לנו לקוחות ממליצים משני המגדרים והעיקר לשחרר את לקוחות המשרד ממשבר או הליך הגירושין, ליום שאחריי שהם שלווים נפשית, נטולי חרדה כלכלית ומסוגלים לפתח זוגיות פרק ב' ולגדל את ילדיהם בשמחה!. בהגעה להליך גירושין חייבים את הידע והמוכנות, חייבים להגיע עם הבנה של התהליך, של כל הפנים שלו – על מורכבותם. אין לי ספק ויש לי את הידע, המיומנות להבטיח לך שלכל מצב, גם זה הנדמה כקשה ביותר, יש פתרון.  ואצלנו הפתרון. דרכנו במשרד הינה תמיד לחפש את התשובה, לא ליצור את הבעיה ובטח לא להוסיף שמן למדורה – נהפוך הוא. אם אתם זקוקים לסיוע כדי לסיים קשר נישואים באופן יעיל, הוגן ונטול מאבקי כוח מיותרים – אנחנו הכתובת. הדרך שלך להתחלה חדשה מתחילה עם חיוג אלינו: 050-9993466.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן