חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גירושים מהירים – המדריך המלא

כל פרידה הינה קושי – מדובר בהתמודדות עם כאב רגשי לא קטן. קל וחומר כאשר מדובר בהליך גירושין, שהינו הפרידה הקשה ביותר. מדוע הקשה ביותר? מכיוון שהליך גירושים נוטה (לכאורה) להתארך ולהיגרר, כאשר שני הצדדים נאבקים על כל סעיף ופיסקה בדרכם להסכם המיוחל. מה שכה מצער הוא שבסופו של התהליך, בין אם התארך או היה מהיר ויעיל, מגיע הזוג להסכמות או לפסק דין וההליך מסתיים – אז מדוע להאריך אותו ולהגביר את הסבל ההדדי באופן משמעותי? הליך גירושין מאופיין במעורבות רגשית עמוקה, אשר מונעת במקרים רבים מבני הזוג לשבת בצורה עניינית ולהגיע לסיכום המקובל על שניהם. קשה לפרק משפחה, בייחוד אם מעורבים גם ילדים, יש עלבון, יש אגו, יש תחושת כישלון, יש עצב, יש חשש… הגישה שלנו שמלווה בשיטה שבנינו לאורך השנים –  אפשר בהחלט, לבצע הליך מהיר, יסודי וענייני. כמו כשמורידים פלסטר: מהר וללא סבל מתמשך.

איך ניתן להתגרש מהר?

כל מי שמתגרש מייחל להליך מהיר בו הכל ישאר מאחור – אך במציאות אין חיה כזו. מהיר אולי כן, אבל לא משאירים מאחור, בטח לא במקרים בהם מעורבים גם ילדים. ברגע שתובנה זו מובנת, שגירושין אינם סוף מעשה אלא רק סיום פרק, החלפת ״חוזה״ זוגיות אחד באחר, אז אפשר להגיע להסכם טוב שמעגן בתוכו את כללי ההתנהלות מרגע החתימה עליו ואילך. ככל שבני הזוג יצליחו להפנים מהר יותר שבפרידתם הם מתחילים סוג אחר של מערכת יחסים, בה נדרשים שניהם לשיתוף פעולה ומעורבות, למרות שהם עומדים לחיות בנפרד, לקיים חיים חדשים וכו׳, כך ניתן יהיה לקיים משא ומתן יעיל, קצר וענייני שיביא לפירוד המיוחל ולאפשרות של כל אחד מבני הזוג להתחיל בדרכם החדשה ולהתרכז בגידולם של הקטינים ובהתפתחותם התקינה. כשיש ילדים, מדובר אף בחשיבות יתרה לקיום תהליך חלק, נטול מריבות וסכסוכים רגשיים, אשר עלולים להותיר צלקות רגשיות על הילדים. תהליך מהיר וענייני יפחית את סבלם של כל הנוגעים בדבר ויאפשר מעבר חלק יחסית לחיים שאחרי הפרידה. הליך גירושין מהיר

מהו האופן המהיר ביותר להתגרש?

במידה ומדובר בזוג שבשל לפרידה, ניתן להשיג גירושים מהירים על ידי בחירה במסלול של ניהול משא ומתן.  מדובר בתהליך שבו אין גורם שיפוטי שמחליט עלייך אלא בתהליך שיש לך בו שליטה. לך ולעורכת הדין המייצגת אותך. חשוב לציין כי יש יתרון עצום בכך שכל צד מלווה על ידי עורך דין מטעמו, שכן אז כל מהמורה בדרך לא קם צד והולך כמו שקורה בגישור, שהינו וולנטרי ועל ידי אדם אחד הוא המגשר, שגם אמור שלא לתת עצמה משפטית למי מהצדדים כדי לשמור על ניטרליות. תהליך ניהול מו"מ נוטה להיות מהיר יותר בהשוואה לתביעה בבית המשפט וזאת מטעמים ברורים: הוא עובד היטב כאשר בני הזוג מלווים על ידי עורכי דין שבאו להציע פתרונות ודרכים להסדיר את פרידתם באופן מיטבי. בהליך כזה בוודאי שעשויים לצוץ קשיים הנובעים ממעורבות רגשית, אנחנו מכילות את המורכבות הרגשית של לקוח המשרד עוד טרם הישיבה עם הצד השני וכך משאירים את הרגש (עם כל הקושי שבדבר) מחוץ לדלת ומתרכזים מול הצד השני בסוגיות העקרוניות – ניהול מו"מ לסיום פרק הנישואין בהסכם גירושין, הינו תהליך יעיל במיוחד. תוכלו לקרוא עוד על תהליך המו"מ בקישור הזה.

מהי הדרך הנכונה לניהול משא ומתן בהליך הגירושין?

שאלה מצוינת. יהיה זה נכון להתייחס להליך גירושין כמשא ומתן לכל דבר ועניין. יכולת ניהול משא ומתן אינה דבר ברור מאליו ואם תקפידו על כך שעורך הדין שילווה אתכם בהליך הגירושין יהיה בעל יכולת שכזו, מובטח לכם שהתהליך יהיה ענייני יותר ונטול סכסוכים על בסיס רגשי. יחד עם זאת, עורך דין מנוסה בתחום אשר יודע לנהל משא ומתן באופן יעיל, ידע להגיע לכל מפגש כאשר הוא לא יכול להיות מופתע על ידי נציג הצד השני – נהפוך הוא – הוא יכול להפתיע אותם ולבסס עמדת כוח שתאפשר לו לתת את הטון בפגישה. תתפלאו אך לפעמים דווקא אל מול הקרנת כוח (מתון ומאוזן), קל יותר ליריב לקבל את התנאים שאתם מכתיבים. מהם המרכיבים החיוניים למשא ומתן יעיל? הנה כמה לדוגמא:
  1. חשוב לארגן מראש את המטרות שרוצים להשיג.
  2. הכר את האויב – באמצעות היכרותכם עם בן / בת זוגכם, תוכלו לסייע לעורך הדין שלכם לדעת למה לצפות בבואו להתמודד מול נציגם. מוכנות כזו מאפשרת להיות ערוך וכל מצב ולהימנע מ״שבירת כלים״ שתפיל את הסיכוי להגיע להסכמות.
  3. את הכעסים אנחנו נדאג שאתם משאירים מחוץ לדלת – כאשר אתם כועסים, אתם נסגרים ואינכם פתוחים מספיק להקשיב להצעות של הצד מנגד.
  4. היו גמישים, פתוחים ליצירתיות וכבדו את נקודת מבטו של מי שנושא ונותן עמכם.
אנחנו, במשרד עוה"ד מאיר והצוות המלווה אותה ואתכם, עושות את הרוב הגדול בפגישות הללו, אתם רק תכירו את המרכיבים הללו ונדאג שנפעל על פיהם יחד. מאד חשוב גם להעדיף ייצוג של עורך דין המתמחה בתחום בו מתקיים המשא ומתן שלכם. מי שעוסק כל יום בנושאים הרלוונטיים יוכל לתת מענה מקצועי ולייצג אתכם ואת עמדתכם באופן המיטבי.

עם מי ניתן להתייעץ?

אם אתם עומדים בפני הליך גירושין ומעוניינים להתייעץ, לקבל מידע ולשאול שאלות – אתם מוזמנים לפנות אלי, עוה״ד לוסי מאיר, הבעלים של משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה גירושין בפרט צוואות וירושות. בהגעה להליך גירושין ומו"מ בפרט יש להגיע עם ידע ומוכנות, עם הבנה של התהליך, של כל הפנים שלו – על מורכבותם. לא על כול הכלים, הידע והמיומנות שלנו, אפשר להרחיב באינטרנט. אבל היו בטוחים – כל מצב, כל מצב, גם זה הנדמה כקשה ביותר, ניתן לפיצוח באמצעות מו"מ והבאת הפתרון הנכון עבורכם בהסכם ולאו דווקא במאבק. אנחנו עושות את זה יום יום. הדרך שלכם להתחלה חדשה מתחילה עם חיוג אלינו: 0524667899.

כלכליסט - חמשת היתרונות המשמעותיים של ניהול משא ומתן להשגת הסכם גירושין

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן