חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אכיפת הסכם גירושין – שווה לך הרבה מאד כסף!

הגעתם לרגע המיוחל, הסכם הגירושין שלכם חתום, אתם חשים הקלה – עכשיו אפשר להתחיל לחיות מחדש. זה נכון, כמובן, בהנחה ששני הצדדים אכן מחויבים לקיום ההסכם שאליו הגעתם תוך כיבוד כל סעיפיו ועמידה בכל תנאיו.

 

אך מה קורה אם לא כך הם פני הדברים?

האם ניתן למנוע הפרה של הסכם גירושין?

מכיוון שקיום ההסכם תלוי בשני הצדדים החתומים עליו, קשה לומר מראש, בהחלטיות, כי הסכם לא יכול להיות מופר. אפשר לומר שהסכם שנוסח היטב, תוך קיום שיח ענייני בין הצדדים ואשר התקבל בהסכמה אמיתית – סיכוייו להיות מופר קלושים למדי. עורכת הדין מאיר מניסיונה מספרת "הסכם שמנוסח באופן מושלם הוא ההסכם שלא משאיר שום מוטיבציה לצד השני להפר אותו, גם שנים לאחר מכן". המסקנה, כמובן, היא שצעד ראשון להגנה מפני צורך עתידי לבצע אכיפת הסכם גירושין הינו השגת הסכם שמביא בחשבון את צרכי שני הצדדים, בעיקר – תוך ראיה עתידית רחבה ומקיפה. הסכם עתידני כזה יכול לנסח רק עורך דין מומחה לתחום גירושים, שמבין ומכיר את כל נבכי התחום, עוסק בזה יום יום, מופיע בבית המשפט ובבתי הדין ויודע לצפות מראש מה עלולות להיות נקודות תורפה ולהכין את בני הזוג למצבים שונים אותם מעגנים בסעיפי הסכם הגירושין.

ואם בכל זאת צריך, כיצד אוכפים הסכם גירושים?

במידה ומדובר במעידה חד פעמית אותה יכולים הצדדים להסדיר ביניהם, כגון אי העברת תשלום כלשהו במועד הנדרש – טוב יעשו הצדדים אם יסיימו את העניין ביניהם ו/או באמצעות עורכי דינם שהביאו אותם להסכם במערכה הראשונה, וברוח טובה. לעומת זאת, כאשר מתקיימת הפרה מתמשכת, אין מנוס אלא להיעזר בעורך הדין, בעדיפות אותו אחד אשר ניסח את ההסכם ומכיר את בני הזוג ואת המקרה, על מנת לאכוף את קיום ההסכם.
חשוב לציין כי כאשר פותחים בפעולות המיועדות לאכוף קיומו של הסכם גירושין שמופר באופן מתמשך וחד צדדי, לרוב לא מדובר בקיום משא ומתן מחודש או בניסיונות לפייס.
מתי אפשר יהיה לקיים מו"מ מחודש? רק כאשר רוצים להוסיף נספח קטן להסכם הגירושין שתנאיו מוסכמים על שני הצדדים. אבל לא במקרה של הפרה בוטה ונרחבת.
הסכם גירושים אשר קיבל תוקף מטעם בית משפט הינו מסמך משפטי מחייב ואין לסטות מן ההוראות שהוא מורה או מקיום הסעיפים וההסכמות שבו כלשונן. זהו פסק דין שחל עלייך. אם מי מהצדדים רואה לנכון לבקש עריכת שינוי כזה או אחר בהסכם עקב שינוי משמעותי בתנאים הקיימים לעומת המצב בעת עריכת ההסכם, יש לעשות זאת באופן המקובל, תוך פניה לגורמים המתאימים ויידוע הצד השני באופן ראוי ומקובל. פעולות חד צדדיות אינן הדרך הנכונה והן מהוות הפרה של ההסכם.

אכיפת הסכם גירושין

מהם אמצעי האכיפה העומדים בפני הפרת הסכם גירושים?

מכיוון שהסוגיות העיקריות העומדות על הפרק בהסכם גירושין כלשהו הינן בתחום חלוקת רכוש, תשלומים וסדרי שהות של הילדים, הפרת ההסכם תהיה קשורה בתחומים אלו. את חלוקת הרכוש מבצעים בתחילת הדרך והפרות של ההסכם בתחום זה מופיעות, אם בכלל, ממש מוקדם ומטופלות באמצעות עורך הדין והפניה לבית המשפט באם יש צורך.
ההפרות הנפוצות יותר הן בתחום תשלומים קבועים, אותם ינסה אחד הצדדים להקטין, למשל. כמו כן, אי שביעות רצון מתנאי הסדרי השהות או אף מניעת מפגש עם הילדים על ידי צד אחד, בניגוד להסכם – אלו גם כן מקרים נפוצים, למרבה הצער.
בנושא תשלומים שאינם מבוצעים באופן מסודר, פניה לעורך הדין תוביל להפעלת הוצאה לפועל כנגד הצד המפר.
אצלנו במשרד ייצגנו מקרים כאלו של העדר תשלום מזונות או דרישת תשלום מזונות ביתר – יותר ממה שהיינו רוצות לזכור – בהם ביצענו אכיפת תשלומי מזונות, כולל פתיחת תיקים בהוצאה לפועל על חובות של למעלה מ-200 אלף ש״ח.
במקרים של הפרת הסדרי השהות אין, כמובן, טעם לפנות להוצאה לפועל. במקרים אלו פונים לבית המשפט על מנת שיפסוק בעניין. חשוב לעין ערוך בהפרת הסדרי שהות – מימד הזמן ויש לפעול במהירות. כן, לרוב במקרים של הפרה כזו בוטה של ההסכם, המונעת זכות בסיסית של אחד הצדדים להיות בקשר סדיר עם ילדיו, אין ברירה אלא לאכוף את ההסכם על ידי הגשת תביעה לבית המשפט על מנת שידון ויפסוק בנושא בטרם ייגרם נזק בלתי הפיך לקשר הורה – ילד.

למעשה, כל הפרה של ההסכם – אם לא ניתן לפתור אותה בשיח קצר וענייני בין שני הצדדים בתיווך עורכי דין – סופה להגיע לכדי תביעה בבית המשפט אשר יורה לפתוח תיק בהוצאה לפועל, יאכוף הסדרי שהות ואף ידאג לקיום סעיפים שנוגעים לנושאי רכוש.

זה המקום להזכיר כי אמנם אנו דנים כאן במה עושים כאשר קיימת הפרה, אך חשוב מאד להקדים תרופה למכה ולבצע את תהליך ההגעה להסכם באופן נכון ויסודי, עם עורך דין מומחה בתחום הגירושין, בדיוק על מנת להקטין למינימום האפשרי את הסיכוי שההסכם שעליו תחתמו יופר בעתיד. כאשר ההסכם מנוסח היטב, באופן שאינו מאפשר פרשנות משתנה, כאשר הוא מובהר ומוסבר לשני הצדדים באופן ברור וכאשר הם חותמים עליו בלב שלם – רוב הסיכויים הם שההסכם יכובד ויהיה העוגן שייצב את מערכת היחסים החדשה שתיווצר בין בני זוג שנפרדים.

עם מי ניתן להתייעץ?

אם מצאתם עצמכם מתמודדים עם הפרה של הסכם גירושין ואתם מעוניינים להתייעץ, לקבל מידע ולשאול שאלות – אתם מוזמנים לפנות אלי, עו״ד לוסי מאיר, הבעלים של משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה וירושה. משרדי מנוסה בטיפול במקרים שכאלו ואנו נדאג לכך שהנושא יטופל באופן יסודי, מקצועי ויעיל. אומרת לכם בבטחה – כל מצב, גם זה הנדמה כקשה ביותר, ניתן לפתרון. הדרך שלכם לשינוי מתחילה עם חיוג אלינו: 0524667899.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן