חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך נקבע מחיר עורך דין גירושין?

אז כמה עולה עורך דין גירושין? זוהי אחת השאלות הבוערות שמעסיקות כל אדם הנכנס להליכים אלו. וכמו במקרים רבים אחרים, גם כאן התשובה אינה אחידה ומשתנה מאוד, גם בהקשר של עורך הדין שתבחרו וגם בהקשר של הדרך בה תצעדו.

הוצאות לא מבוטלות על הליכים משפטיים

במידה ומחליטים כי אין מנוס אלא ללכת אל בית המשפט או בית הדין מחיר עורך דין גירושין יהווה חלק גדול מההוצאה בשים לב לכמה קריטריונים, שנפרט מייד, אולם כדאי לדעת כי  קיימות הוצאות נוספות המשתנות בהתאם להליכים. לדוגמא, בבתי המשפט לענייני משפחה קיימות אגרות לתביעות השונות, כגון תביעת מזונות או מדור, תביעת החזקת ילדים, ואף אגרות שיכולות להגיע לאלפי שקלים – למשל תביעת איזון משאבים ופירוק שיתוף, או תביעה לסכום קצוב. מעבר לכך, אין זה נדיר שבהליכי גירושין נדרשות עלויות נוספות, כגון חוות דעת של שמאי, של פסיכולוג, של אקטואר לצורך איזון משאבים ונכסים לא מוחשיים, לעיתים רו"ח חוקר ועוד.

שכר הטרחה של עורך דין גירושין

עלות עורך דין גירושין היא ההוצאה הגדולה ביותר, ובוודאי אם מחליטים להגיש תביעות. בתור התחלה, לפני שמבצעים צעד כלשהו חשוב מאוד ואף חיוני להגיע לפגישת ייעוץ שבה יוסברו לכם הזכויות שלכם, איך מתנהל ההליך, איך מתחילים בכלל, האפשרויות או יותר נכון האלטרנטיבות הקיימות מלבד עימות משפטי בבית משפט ובתי הדין וכלל המשמעויות, בפגישת הייעוץ,  אתם אמורים לדעת טוב יותר עד סופה מהם הזכויות שלכם, במסגרתה ראוי שתיבנה עבורכם מפה אסטרטגית להתנהלות נכונה המובילה לתוצאה הטובה ביותר מבחינתכם. פגישה כזו יכולה בהחלט למנוע שגיאות חמורות שיעלו ביוקר בהמשך הדרך, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית.

מטבע הדברים, יש לכל עורך דין גירושין מחיר שונה עבור שעת הייעוץ, המבטא את ניסיונו, כישוריו והמוניטין שלו. לעיתים קרובות, הקשר בין העלויות לבין התועלת וההצלחה שלכם בתהליך הינו מוצדק, ודווקא בשל כך כדאי להשוות מחירים ולהתרשם מיכולותיו המוכחות של עורך הדין, למשל דרך המדיה הדיגיטלית, דרך הופעות בתקשורת, דרך המלצות מלקוחות קיימים וכדומה ובפרט דרך פגישה בארבע עיניים בה תתרשמו מעו"ד, מהידע, הניסיון והכימיה. מומלץ, עוה"ד מאיר אומרת, להגיע עם מלווה שגם הוא יתרשם מעורך הדין.

כמה עולה עורך דין גירושין

עלויות עורך דין בהליכי גירושין בבית המשפט ובבית הדין הרבני

מחיר עורך דין גירושין גבוה בהרבה כאשר מדובר בהגשת תביעות וייצוג בפני הערכאות, ובדרך כלל קיים תמחור גלובלי לגבי הגשת וניהול התביעות, הכוללות מספר דיונים. יש לזכור כי בבתי המשפט לענייני משפחה יש להגיש כל תביעה בנפרד, תביעות נפרדות להחזקת הילדים וזמני השהות, לחלוקת הרכוש ולמזונות, כך שלעיתים כורכת העלות את כלל התביעות, ולעיתים התמחור מבוצע בנפרד.

בכל מקרה, גם כאן ישנם פרמטרים שונים, הכוללים את כמות התביעות, מורכבות התביעה, אורך הזמן הוא פקטור רציני בתמחור, כמה זמן יתנהל התיק ככל שיתנהל יותר העבודה הנדרשת מעורך הדין גבוהה יותר, יותר בקשות, תגובות, תשובות, תצהירי עדות ראשית, דיוני הוכחות, סיכומים וכל הנדרש.

חשוב לבדוק שההסכם עם עורך הדין מציין בפירוט את שכר הטרחה ואת השירות והתמורה המתקבלת תמורתו. עליכם לשים לב לעלויות הנוספות לכל דיון. בנוסף, יש לקחת בחשבון שאם יהיה צורך בניהול וייצוג בהגשת ערעורים, הרי שהליכים אלו אינם כלולים בהסכם הראשוני.

המחיר חשוב, אין ספק, מכיוון שבדיני משפחה כל טעות יכולה להגיע למאות ומיליוני שקלים, כל טעות יכולה לעלות ביוקר. לנפש שלכם, להתפתחות התקינה של הילדים, לעתיד שלכם, הכלכלי כמו גם האישי. חשוב לבחור עורך דין ותיק, מנוסה, שעוסק אך ורק בתחום דיני משפחה, שהינו תחום מיוחד הן במורכבות המשפטית שלו (דינמיות של פסיקה שמשתנה כל הזמן, היכרות עם ההלכה היהודית) והן במורכבות הרגשית שלו. אחרי שמצאתם את עורך או עורכת הדין המתאים בותק, בניסיון, בכימיה, אחרי שמצאתם כי יש לכם אמון באיש המקצוע שימנע מכם טעויות ונזקים כספיים ונפשיים, אז בדקו גם את המחיר. המחיר לא צריך להיות חזות הכל בפרט בדיני משפחה. אפשר בהחלט גם להשוות את שכר הטרחה המבוקש אל מול מה שיכול עורך הדין להשיג לכם או איזה נזק עורך דין גירושין יכול למנוע בעבור התשלום המבוקש.

למידע נוסף ולקבלת ליווי משפטי

מניסיון, הטעויות הגדולות ביותר (וגם הקטנות) נעשות טרם קבלת ייעוץ. הצעד הנבון ביותר מכל הבחינות הוא להתחיל עם פגישת ייעוץ אסטרטגית, כדי למנוע טעויות ונזקים, כדי לדעת את זכויותיכם, כדי לדעת איך מתחילים ובאיזה דרך צועדים וממשיכים, כדי לבחור עו"ד גירושין שמתאים לכם. העלויות יהיו נמוכות משמעותית ככל שתבחרו לסיים את ההליכים מחוץ לכותלי בית המשפט בניהול מו"מ משפטי בגירושין עם הסכם גירושין. לקבלת עוד מידע על ההתייעצות ובניית מפה אסטרטגית שמתאימה לכם במשרדנו, הנכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 0524667899 או 03-6529448.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן