חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מינוי או ביטול מינוי של אפוטרופוס למען יקירכם

אפוטרופסות לילדיכם – היבטים משפטיים

 

משרד עו"ד לוסי מאיר מתמחה במתן טיפול משפטי מקיף, מנוסה המאופיין בטיפול ברגישות גבוהה כאשר מדובר בנושא אפוטרופסות.

בין אם מדובר במינוי אפוטרופוס או בביטול מינוי אפוטרופוס במקום שלא היה כלל צורך במינוי או שהמינוי מבוצע שלא כהלכה, אתם זקוקים למשרד עו"ד המתמחה בתחום, שיידע לפעול במהירות וביעילות ולהשיג את המטרה הכאובה של מינוי אפוטרופוס או ביטולו של מינוי שאינכם חפצים בו למען יקירכם.

כאשר אני פוגשת לקוחות שפנו אלינו לליווי בתהליך של מינוי אפוטרופוס ליקיריהם או ביטול מינוי אפוטרופוס ליקיריהם בטענה כי לא היה מקום למינוי או שהמינוי בוצע שלא כהלכה, או במקרים בהם יש חשש לטיפול לא ראוי של האפוטרופוס בענייניו של החסוי יש ללקוחות אלו מכנה משותף: כולם פונים אליי עם כאב אדיר ומצוקה.

אפוטרופסות – כלי מגן עבור החסוי

צריך להבין, אפוטרופסות יכולה להיות (וצריכה להיות) ככלי מגן עבור החסוי שאינו יכול לנהל את ענייניו וזאת כאשר מבקשים למנות אפוטרופוס לאדם שאינו יכול לנהל את ענייניו.

במצב דברים זה, כוחה ואף חובתה של המדינה להבטיח שאדם שאינו יכול לדאוג לענייניו יקבל הגנה בדמות אפוטרופוס; במקרים אלו, מינוי אפוטרופוס נתפס כחובה מוסרית ממש, כאחריות חברתית וכפתרון חיוני.

  • כאב של אימא שצריכה למנות לבנה הבגיר אפוטרופוס לגוף – משום שהבן סובל ממחלה נפשית והינו זקוק לטיפול רפואי. בשל מצבו הנפשי אינו יכול הבן, החסוי למעשה, לתת הסכמתו או חתימתו לצרכי הטיפול הרפואי.
  • כאב של הורים שניטלה מהם האפוטרופסות על בתם המאובחנת כבעלת פיגור שכלי, על אף שלא היה מקום ליטול מהם את האפוטרופסות ולתת אותה לעמותה.
  • כאב של בת שמינו לאימה הקשישה אפוטרופוס וקיים חשש לניהול לא ראוי של האפוטרופוס בענייניה של אימה ומכל מקום לא ניתן לאימה די כספים לכלכל את צעדיה ולחיות את שנותיה האחרונות ברווחה ובנועם.

אפוטרופסות – כלי השולל זכויות אדם

אפוטרופסות במקרים מסוימים, יכולה בהחלט להיות גם כלי השולל זכויות אדם הבסיסיות והחשובות ביותר כגון: כבוד לאוטונומיה של הפרט ולזכותו לקבל את ההחלטות על חייו ולנהל את קניינו ורכושו.

תשומת ליבכם לנתונים הבאים:

  • הסכמתו של האדם החסוי אינה נחוצה לצורך קבלת החלטות על חייו, האפוטרופוס יקבל החלטות רבות שלא בנוכחותו וודאי שלא בהסכמתו.
  • ההחלטות שיתקבלו על החסוי נוגעות לגופו, לטיפול רפואי אשר יבוצע לו, פיזי או נפשי, החלטות הנוגעות להשמתו במוסדות, החלטות הנוגעות לרכושו, כספו קנייננו!
  • למרבה הצער, לעיתים האפוטרופסות מייצרת קרקע פוריה לניצול ולמרמה וזאת בשל מתן הכוח המופרז לאפוטרופוס תוך שלילה כמעט מוחלטת של זכויות החסוי.
  • לעיתים משרד הרווחה הוא זה שיבקש מינוי אפוטרופוס וזאת בשל העומס הרב המוטל עליהם והעדר היכולת לטפל באוכלוסיות מוחלשות.
  • מחקרים מעידים כי אפוטרופסות עלולה להשפיע לרעה על החסוי וכיצד הוא תופס את עצמו ואת יכולותיו. החברה מציבה בפניו מציאות בה הוא נעדר יכולת לקבל החלטות על חייו, גופו ורכושו כך התלות של אותה אוכלוסייה מוגברת ויש לבחון היטב גם מן ההיבט הפרטי של החסוי ותפיסתו את עצמו האם נכון ונחוץ למנות לו אפוטרופוס?! לא תמיד ההיבט הזה נבחן.
  • במרבית המקרים שכבר מונה אפוטרופוס, דיי במהרה מועבר החסוי למוסדות שונים. האם זה נחוץ? האם זה ראוי? האם זה מתאים לחסוי שעומד לפני בית המשפט? או שמא מדובר בניסיון לפטור את האפוטרופוס מחובותיו על ידי כך שמעביר החסוי למסגרת טיפולית? והאם המסגרת הזו מטיבה עם החסוי??

במהלך השנים, ייצג משרד לוסי מאיר, עו"ד ומגשרת, בהצלחה יתרה במגוון לקוחות מן הסוג הזה ועוד רבים אחרים כאשר אחת המסקנות העולות מן הטיפול בתיקים בסוגיית האפוטרופסות היא כי לצד הטיפול המשפטי מול בית המשפט, היועץ המשפטי לממשלה ומשרדי הרווחה השונים, קיימת חשיבות יתרה לטיפול בלקוחות עצמם ברגישות רבה. מדובר בסיטואציה בלתי נעימה וכאובה.

לאורך השנים, מטפל משרד לוסי מאיר, עו"ד ומגשרת, בתיקים מן הסוג הנוגע בתחומי האפוטרופסות השונים ביעילות יתרה עת עובד בשיתופי פעולה עם אפוטרופוסים יחידים או עם עמותות שונות המוכרים לבתי המשפט ואשר דיי בקלות ניתן יהיה למנות את האפוטרופוס המתאים למקרה המגיע למשרד ובכך לנהל את הליך המינוי במהירות יתרה וביעילות.

כך במשרד נבחן יחד ובכובד ראש את האופציות העומדות בפנינו ונחליט יחד מיהו האפוטרופוס האמין עבורנו, אשר אנו נציע לבית המשפט למנות עבור יקירכם.

במקרים בהם מינוי אפוטרופוס בוצע שלא כהלכה או שהאפוטרופוס ממלא את תפקידו באופן לא ראוי, שכן כאמור אפוטרופסות יכולה כלי השולל זכויות אדם וככל שהדברים אכן אינם מבוצעים כהלכה או כראוי, מפגין המשרד עמידה עיקשת, אסרטיבית ולוחמנית על זכויות הלקוח הן בכתבי בית הדין והן בהופעה בבית המשפט לצורך שינוי המינוי או ביטול האפוטרופסות.

לחצו כאן לייעוץ אישי ומקצועי בנושא אפוטרופסות

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן