חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסכם שלום בית לחלופין גירושין

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

הסכם שלום בית לחלופין גירושין

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

 

מהו "הסכם מגירה" בגירושין, או בשמו הידוע, הסכם שלום בית לחילופין גירושין? עורכת הדין לוסי מאיר מסבירה מדוע הסכם מסוג זה עשוי להיות ההסכם המושלם עבורכם.

כבני אדם, יש לנו צורך בסיסי בזוגיות. בני זוג אמורים לספק אחד לשני ביטחון, הערכה, שותפות, חום, אהבה ועזרה בהתמודדות עם משברים.

אלא שגם חיי הנישואין עצמם עלולים לעבור משבר. המשבר יכול להיות משבר אמון, עקב בגידה, הסתרה או חוסר תקשורת. המשבר יכול להיגרם כתוצאה מאהבה שדעכה, או מהיומיום השוחק.

 

משברים עשויים להוביל את אחד מבני הזוג (או אפילו את שניהם) לחיפוש פתחי מילוט כגון רומן מחוץ לנישואין, התעסקות יתר עם הילדים מצד האישה, התעסקות יתר עם האינטרנט ועוד – העיקר לא להיות עם בן הזוג בסיטואציות אינטימיות. לעיתים קרובות, מדובר ב"כדור שלג" המוביל את בני הזוג לטיפול זוגי במקרה הטוב, ולגירושין במקרה הפחות טוב.

ישנם מקרים בהם שווה לנסות לאחות את הקרעים ולהיעזר בטיפול זוגי וישנם מקרים שעדיף להתגרש. במקרים בהם להבת האהבה עדיין בוערת, נכון יהיה לעשות שימוש בכלי שנקרא: "הסכם שלום בית לחילופין גירושין".

 

ברשותכם, סיפור קצר להמחשה: רוני ונעמה נשואים זה לזה ולהם שני ילדים. לאחר 12 שנות נישואין גילתה נעמה כי רוני מנהל רומן מאחורי גבה. הגילוי הסעיר את נעמה, והתחושות הראשונות שליוו אותה היו כעס, עצבנות, ורצון לנקמה. העיקר להיפרד!

נעמה הגישה תביעות לבית המשפט לענייני משפחה. התביעות נדונו במשך שנה שלמה. במהלך השנה רוני לא אמר נואש מנישואיו וחיזר אחר נעמה נמרצות, עד שהצליח לשבות את ליבה בשנית.

נעמה, שהעדיפה לשמור על התא המשפחתי בשלמותו ומעולם לא הפסיקה לאהוב את רוני, נענתה לחיזוריו ובני הזוג שבו לחיות יחדיו. נעמה התנתה את החזרה, בטיפול זוגי וכמובן שחזרה והצהירה כי המדובר בניסיון חזרה בלבד. זוהי דוגמא למקרה בו מומלץ לצדדים להגיע להסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

 

חזרה לחיי הנישואין תחת הסכם שלום בית ולחילופין גירושין מקלה על שני הצדדים, בפרט כאשר כבר הכירו את ההליכים המשפטיים וחוו אותם ואת אי הנעימות העלולה להיגרם מההליכים, על בשרם.

כעת משיש בידם הסכם שלום בית ולחילופין גירושין – הם פנויים לעבוד על הזוגיות ללא החשש שאחד מהם יגיש תביעות שכן מעת שיש להם הסכם וככל שהעבודה על הזוגיות לא תצלח הרי שיש להם הסכם התקף למקרה ששלום הבית לא צלח ובו הוראות הכיצד עליהם לנהוג בפירוד ולקראת גירושין – הם כבר לא צריכים לשוב להליכים משפטיים ארוכים וסבוכים, שכן הכול כאמור מוסדר כבר בהסכם.

 

למעשה, ניתן לומר כי מדובר בעצם בשני הסכמים מאוגדים באחד. הסכם שלום בית כולל פרק ראשון בו יכתבו ההוראות אשר יחולו במסגרת הניסיון לשלום בית. בפרק זה יתחייבו שני הצדדים כיצד לנהוג בתקופת שלום הבית. בפרק הראשון, יכולים (לא חייבים) בני הזוג להחליט על:

  • הליכה לטיפול זוגי
  • ערכים שהם מתחייבים לכבד
  • עקרונות בחינוך ילדיהם
  • התחייבות שלא לבגוד (לרבות סנקציות במקרה של בגידה)
  • הסדרים והתחייבות בנוגע לחיי אישות
  • עוד ועוד התחייבויות, הצהרות והסכמות, כאוות נפשם של בני הזוג ובהתאם לרצונותיהם.

 

פרק זה יכלול גם הוראות בנוגע למקרים בהם שלום הבית כושל ומועד כניסתו לתוקף של הפרק השני של ההסכם – פרק הגירושין.

פרק הגירושין הוא הסכם גירושין לכל דבר ועניין. הוא יכלול את כל הוראותיו של הסכם גירושין והסכמות הצדדים בנושאים כגון: הסדרת הגירושין/גט, מזונות, משמורת, הסדרי שהייה, חלוקת רכוש, פיצוי כספי וכיו"ב.

 

מדיווחיהם של לקוחות, הסכם שלום בית גרם להם לחוש רגועים יותר. הצדדים יודעים שמה שלא יהיה – כל העניינים מוסדרים בהסכם.

לדוגמא, בת הזוג תדע את סכום המזונות לילדים, מהם הסדרי השהייה של כל אחד מההורים עם הילדים, הבעל ידע האם החברה נותרת אצלו או שמא עליו לחלק כספים בכדי שהחברה תיוותר אצלו וכמה כספים סיכמו שיעביר ככל שיהא פירוד, האם הרכב יישאר אצלה או לא, האם קיים פיצוי כספי בגין מוניטין או הפרשי שכר ועוד נושאים רבים המוסדרים בדרך כלל באמצעות מאבק משפטי ממושך. אך כאן אין מאבקים, אין חשש שמישהו יגיש תביעות, אין חשש שמישהו רוקם מזימה מאחורי גבך – הכול הוסדר כבר בהסכם.

הסכם כזה משמש כמעין "מורה דרך". לעיתים זוגות מגיעים למשבר בחיי הנישואין, אך עדיין חשים שאינם רוצים להיפרד וזקוקים למתווה המורה להם הכיצד לנהוג וכיצד לשוב לשלום בית.

 

היתרון הטמון בהסכם הוא ביכולתם של הצדדים להסדיר את ההתחייבויות שלהם, בכדי למנוע את שיבת המשבר.

לדוגמא, במשבר שמקורו בבגידה ניתן בפרק שלום הבית להתחייב על העדר בגידות. במידה וצד אחד יבגוד, יהיה הצד השני זכאי לפיצוי כספי או לחלק גדול יותר בדירת המגורים בעת הגירושין וכיוצא באלה פתרונות לא שגרתיים בניסיון להבטיח שהמשבר לא יחזור על עצמו.

במשבר שמקורו במיעוט יחסי אישות והעדר יחס של חום ואהבה, ניתן להתחייב על יחסי אישות (כן כן!) כמו גם על תקשורת חמה ועוד. במשבר שמקורו בטענה כי צד אחד לא מצוי בבית, ניתן להתחייב על מספר שעות נוכחות בבית, על עזרה עם הילדים או במטלות הבית וכיו"ב.

 

  • הוראותיו לא יעניקו לצד מסוים יתרון בפתיחת הליכים מהירים
  • יאפשר ניסיון כנה להגעה אל שלום בית אמיתי.
  • לא יהיה כל צורך בפנייה לערכאות ולהליכים משפטיים.
  • במידה וצד אחד בחר לפתוח בהליכים, ההסכם יקשה עליו מאוד להשיג מטרות או רצונות אחרים בשונה מן ההסכם, אם בכלל.

בכל הקשור להסכמי זוגיות ובייחוד בהסכמים מהסוג הנ"ל, חשוב לפנות לעו"ד העוסק בתחום דיני המשפחה על בסיס יומי ובאופן בלעדי. רק עו"ד העוסק בתחום דיני המשפחה באופן בלעדי יוכל להוביל בעדינות וברגישות יתרה את בני הזוג לעבר הסכם כאלטרנטיבה ל"פיצוץ כולל" של הנישואין.

 

רק עו"ד העוסק בתחום דיני משפחה יוכל לצפות שלל תרחישים שונים מראש, לרבות מניפולציות כאלה ואחרות של אחד מבני הזוג, לדון בהם מראש, ולסכמם במסגרת ההסכם.

לסיכום, חשוב שתדעו: במידה וניסיון "שלום הבית" אינו צולח, מטרת ההסכם היא למנוע התדיינויות משפטיות, ולאפשר לכם להתגרש בדרך של הסכם ועל סמך הוראותיו. אבל אם כבר חתמתם על הסכם כזה, אני ממליצה לשים את חיי הנישואין שלכם בראש סולם העדיפויות. אולי הפעם, לאחר שעברתם משבר ונשארתם יחדיו, תחוו זוגיות מעצימה, מספקת ומאושרת.

 

לקבלת יעוץ בנוגע להסכם שלום בית לחילופין גירושין לחצו כאן

 

שירותי המשרד

דיני משפחה
גירושין
תביעת מזונות
חטיפת ילדים
אפוטרופסות
צוואות וירושות

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

משרדנו מתמחה בניהול מו״מ משפטי מתוחכם שנותן יותר בהליכי גירושין.

רוצה להשיג יותר ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

או חייגו 050-9993466

דילוג לתוכן