חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קביעת מועד הקרע במחלוקות על אופן חלוקת הרכוש

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

קביעת מועד הקרע במחלוקות על אופן חלוקת הרכוש

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

 

במהלך שנת 1994 קרה דבר בחיי הנישואין. אידית גילתה כי ניסים מנהל רומן עם אישה אחרת וכתוצאה מכך עזב ניסים את בית המגורים.

לטענת ניסים עזב אך עדיין המשיך להגיע לבית המגורים כמעט מידי יום על מנת לשהות עם ילדיו, לטפל בהם לקחת את דברי הדואר השייכים לו כאשר כובעו מקלו ותרמילו היו בביתן של אחרות.

ניסים ביקש לקבוע את מועד הקרע בשנת 1994.

לטענת אידית הבעל סיגל לעצמו חיים של "אחוז בזה וגם מזה אל תנח ידך" – ניסים היה מגיע לדירה מדי יום, דואג לכלכלתה ולכלכלת ילדיהם, הולך עמה לטיולים ולאירועים ואף מקיים עמה יחסי אישות ונהנה מהחום, התמיכה והקרבה אשר משפחה מעניקה אולם גם נהנה מכל העולמות שעה שבלילות היה עם אחרות.

אידית ביקשה לקבוע את מועד הקרע בשנת 2011 עת הגישה תביעה רכושית.

 

המחלוקת הנוגעת למועד הקרע הינה קריטית! בשעה שבמועד הקרע הנטען ע"י ניסים צבירותיהם הרכושיות של הצדדים היו מינימליות וכמעט זהות הרי שבמועד הקרע הנטען ע"י אידית עלתה צבירת הזכויות הרכושיות והכספיות של ניסים במיליוני ₪ על אלו של אידית.

בנסיבות החריגות דוגמת המקרה דנן, בו ניסים משך שנים ארוכות משמש כנוכח-נפקד בחייה של אידית, מחד מבקר בדירת מגוריה בתדירות גבוהה ודואג לריווחתה שלה ושל משפחתו ומאידך לן עם אחרות בלילות, מהצד האחד דואג לשיפור תנאי מחייתה של אידית ושִיכּוּנָה בדירה רחבה וחדשה יותר ומהצד האחר מקיים מערכות זוגיות מלאות פעם עם זו ופעם עם אחרת,

בית המשפט קבע כי אין המדובר בקרע אלא בזוגיות משונה בדרכה, אשר על כל חריגותה ומוזרותה, עודה זוגיות חיה ונושמת!!! מועד הקרע, אם כן, נקבע למאי 2011. אבל זה ממש לא נגמר בזאת. לייעוץ משפטי בנושא

 

לטענת ניסים בשנת 1995 רכשה אימו דירה ונרשמה על שמה, בשנת 1997 נפטרה אימו והוא היורש היחיד על פי צוואתה. בשנת 2000 עברו אידית והילדים מדירת המגורים בה התגוררו לדירה זו של אימו של ניסים בהסכמתו של ניסים.

אידית הכחישה מכל וכל את ניסיונו של ניסים לטעון כי זו דירה של אימו! וטענה כי אימו לא יכולה הייתה כלכלית לרכוש דירה וכי ניסים רשם את הדירה על שמה על מנת להבריח ממנה את זכויותיה בדירה.

 

עוד טענה כי המדובר בדירה שנרכשה מכספו של ניסים אשר נצבר במהלך החיים המשותפים. אידית הוכיחה בין היתר, העברת כספים מחשבונו של ניסים בסך של 420,000 ₪ – אשר נצברו במהלך החיים המשותפים לקבלן לצורך רכישת הדירה.

בית המשפט פסק כי דירת המגורים בה התגוררו הצדדים שנים ועד שעברו לדירה הנוספת בשנת 2000 הינה רכוש משותף. כך גם פסק בית המשפט כי הדירה שנרשמה על שם אימו של ניסים, הינה רכוש משותף ואשר הזכויות שייכות לצדדים בחלקים שווים.

כפי שאמרנו קודם הבעל צבר כספים בשיעורים גבוהים משל האישה מאז שנת 1994. עוד אנו מגלים כי השיתופיות בין בני הזוג לא הייתה שיתופיות רגילה.

ניסים היה נוכח – נפקד בבית הצדדים תוך שהוא חולק ממירצו ומהונו אף עם אחרות, הדבר לא נעשה בהסתר ובהחבא אלא בגלוי ובמודגש, כדרך חיים.

חיים כאלו שונים בהחלט מתבנית חיי השיתוף הרגילים ואשר אותה ראה המחוקק לנגד עיניו עת חקק את הוראות חוק יחסי ממון. לא שיתופיות מלאה, ברורה וסדורה המאפיינת על הדרך הכלל זוגות נשואים,

כי אם – שיתופיות מוחלשת, שיתוף בו ברור לצדדים, שניהם גם יחד, כי אין הם מעונינים, מתכוונים ורוצים לשתף איש את משנהו באופן מלא בכלל נכסיהם.

 

למעשה כל אחד מהם מנהל את עניניו הכלכליים באופן שאינו חשוף וגלוי למשנהו – ניסים מחלק את כספו ונכסיו אף לנשים אחרות תוך קיום חיים זוגיים מלאים עימן בגלוי ובידיעת אידית,

ואילו אידית המתעקשת, על אף דרכו זו, על שימור וקיום חיי הנישואין עימו, צוברת לעצמה את צבירותיה הכספיות לצרכיה וענייניה.

בית המשפט קבע כי שיתופיות כזו מצדיקה חלוקה לא שיוויונית של כלל הכספים והזכויות סוציאליות והפנסיוניות שנצברו על ידם, באופן שניסים, אשר צבר כספים וזכויות באופן ניכר יותר מאשר אידית, יקבל 70% מהכספים והזכויות הכספיות הסוציאליות והפנסיוניות ואילו התובעת תקבל 30% מהם.

 

אידית טענה כי גם הדירה של "המאהבת" מקורה בקנייה בכספים משותפים ושוב נעשה ניסיון להבריח את הדירה ממנה על ידי רישומה על שם המאהבת. מאידך אידית לא סתרה את טענתו של ניסים לפיה יתרת התשלומים בגין הדירה אשר שולמו לאחר מועד הקרע שולמו באמצעות הלוואה כספית שנלקחה על ידו. ולא הוכח אחרת.

משכך זכתה אידית רק במחצית מן הכספים ששולמו על דירת המאהבת כל עוד שולמו טרם מועד הקרע ומה ששולם לאחר מועד הקרע נקבע כי לאידית אין זכויות.

 

לדעת עוה"ד לוסי מאיר, הייחודיות של פסק הדין היא בקונסטרוקציה שבית המשפט "בונה" לצורך יישום חלוקה לא שיוויונית ברכוש בין בני זוג, סמכות הקיימת לבית המשפט אולם נעשה בה שימוש בצמצום.

יש שיאמרו כי הבעל קיבל "פרס" על בגידותיו ויש שיאמרו כי יש צדק בחלוקה לא שיווינית שעה שבני הזוג מצויים בפירוד ממושך ומוחלט ומכאן ההצדקה כי לא כל אשר נצבר לאחד מבני הזוג שייך למשנהו שעה שאינו אפילו גר עימו! מה דעתכם?

שירותי המשרד

דיני משפחה
גירושין
תביעת מזונות
חטיפת ילדים
אפוטרופסות
צוואות וירושות

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

משרדנו מתמחה בניהול מו״מ משפטי מתוחכם שנותן יותר בהליכי גירושין.

רוצה להשיג יותר ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

או חייגו 050-9993466

דילוג לתוכן