חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חלוקת עסק או חברה משפחתית בגירושין

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

חלוקת עסק או חברה משפחתית בגירושין

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

[fusion_builder_container background_color="" background_image="https://www.lucymeir.co.il/wp-content/uploads/2016/07/division-of-assets.jpg" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="right center" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="solid" padding_top="35px" padding_bottom="15px" padding_left="" padding_right="" hundred_percent="no"

אם לא די בכך שהליכי חלוקת רכוש בגירושין אינם מספיק מסובכים, אז כשמדובר בחברה משפחתית או בעסק משותף, הדברים אף עלולים להפוך למורכבים ולטעונים עוד יותר.

במקרים אלו מגייסת עורכת הדין לוסי מאיר את כל המקצועיות והניסיון שלה בתחום החברות המשפחתיות, במטרה למנוע סיבוכים מיותרים.

כשבני זוג מתגרשים, קיימת סבירות כי העסק המשפחתי יפגע גם הוא. אחד האתגרים החשובים העומדים בפני עו"ד גירושין, כאשר קיימת סוגיה הכוללת חברת או עסק משפחתי, הוא לנסות למזער נזקים בפגיעה של עסק משפחתי ו/או חברה משפחתית, לטובת כלל המעורבים.

עסק משפחתי אינו חייב להיות עסק בו מעורבים שני בני הזוג באופן ישיר. בעסק משפחתי, אחד מבני הזוג יכול להיות המנהל בפועל, בעוד שהסטטוס של בן הזוג השני כשכיר או כעצמאי כלל אינו רלוונטי, כיון שהמשפחה כולה נהנית מפירות העסק.

במקרה של גירושין בין בעלי חברה או עסק משפחתי, הפסיקה קובעת ככלל כי יש לחלק את העסק באופן שווה, על פי חוקי חלוקת רכוש, וכמובן שלכלל חריגים אשר יופעלו בנסיבות המתאימות.

מצד שני, ועוד לפני חלוקת הרכוש או שוויו של העסק המשפחתי, יש לעשות כל מאמץ במהלך ההליכים שלא לפגוע בעסק, כיון שהוא משמש בין היתר כמקור לפרנסה ו/או כי משום שהוגש במאמץ רב של שנים רבות ו/או כדי שלא לפגוע במוניטין העסק.

למרבה הצער, לעיתים קרובות הליכי גירושין עשויים להוביל להפסקת פעילות החברה באופן מוחלט, על ידי צווי מניעה ואיסור דיספוזציה (לרבות איסור על מכירה / קניה של מניות ו/או כל איסור על פעולה שהינה פעולה שוטפת של העסק באופן העוצר את פעילות העסק) צווי עיקול על הכנסות שאמור לקבל הבעלים ועוד ועוד.

מניסיוני, גירושין יכולים לגרום לכך שספקים יפסיקו לעבוד עם החברה שעה שהיא מצויה תחת סכסוך. למעשה, גירושין יכולים להביא לפגיעה ניכרת בחברה, הן בעיסוקה היום יומי, הן במקור הפרנסה שהיא מביאה והן מבחינת המוניטין ואף לסגירתה.

בעלי חברות ועסקים רבים שעברו חוויית גירושין מעידים על קושי ניכר בניהול העסק בזמן ניהול הליכי הגירושין.

 

מסיבה זו, בעלי עסקים רבים ייטו בדרך כלל לרצות לסיים את הסכסוך במהירות האפשרית כדי לצמצם את הנזק לעסקים. תפקידו של עו"ד גירושין הינו להיות ערה לרצונו של הלקוח, גם מן ההיבט העסקי.

חשוב לציין כי חברה היא אישיות משפטית נפרדת ולכן יכול ובמקרים הדרושים לכך, ידרש שיתוף פעולה עם עו"ד בתחום דיני החברות, על מנת ליצור צוות משפטי שמגן על האינטרסים של הלקוח בכלל ההיבטים – עוה"ד בתחום דיני החברות ייצג את החברה, בעוד שעוה"ד בתחום דיני המשפחה מייצגת את הבעלים של החברה.

לעיתים מדובר במקרים יחסית פשוטים מבחינה משפטית, אך ישנם גם מקרים מורכבים יותר, הכוללים חברות משפחתיות, חברות ציבוריות, מורשי חתימה, בעלי מניות, הורים וילדים אשר מתפקדים כבעלי תפקידים בחברה, לדוגמא: אב / אם בעלי חברה, בן / בת מנהל/ת דירקטוריון).

לעיתים ידרש מינוי מנהל מיוחד לחברה כדי לוודא שלא מבוצעות פעולות להברחת כספים או פעולות ליצירת מצג שווא באשר לשוויה של החברה ועוד. יש גם לקחת בחשבון את סוגיית השבחת שווי החברה במהלך חיי הנישואין, מן ההיבט של חלוקת הרכוש המשותף.

במקרים מורכבים של חלוקת עסק או חברה משפחתית, אני מגייסת את כל ניסיוני בתחום חברות משפחתיות וחלוקת רכוש על מנת לבצע חלוקת עסק / חברה במינימום של סיבוכים מיותרים.

עורכת הדין לוסי מאיר עושה שימוש בקשריה עם עורכי דין מובילים בתחום המסחר ודיני החברות, על מנת להעניק את השירות המקצועי ביותר בתחום.

בכל שאלה לגבי חלוקה צפויה של חברה או עסק משפחתי ניתן ליצור קשר ולקבל ייעוץ משפטי מעולה.

 

שירותי המשרד

דיני משפחה
גירושין
תביעת מזונות
חטיפת ילדים
אפוטרופסות
צוואות וירושות

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

משרדנו מתמחה בניהול מו״מ משפטי מתוחכם שנותן יותר בהליכי גירושין.

רוצה להשיג יותר ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

או חייגו 050-9993466

דילוג לתוכן