חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גירושין בקרב אנשי כוחות הביטחון

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

גירושין בקרב אנשי כוחות הביטחון

רוצה לנצח בבית משפט? כשהשליטה יוצאת מהידיים שלך,
התוצאה הסופית תהיה כנראה פחות טובה ממה שרצית.

חשבת על גישור? זו בוודאי פשרה מובטחת על דברים שחשובים לך.

רק ניהול מו"מ מתוחכם ומיומן מול עוה"ד של הצד השני מאפשר לך להיות בשליטה על התהליך, ללחוץ על הנקודות הנכונות ברגע הנכון ולהשיג יתרונות משמעותיים.

ואם בסוף יהיה עימות בבית משפט או בבית הדין –  זו ההכנה הטובה ביותר לנצח בו

אורן, משרת בצבא במשך כ- 23 שנה. לקראת פרישתו, הגיע למשרדנו לייעוץ לקראת הליך גירושין. אורן בכנות גדולה מבהיר לי כי שנים רבות הנישואין שלו אינם טובים ומספקים, ולו יש חשד גדול כי לפחות ב3-4 שנים האחרונות, אשתו המתינה בסבלנות לפרישה שלו והוא חושד כי תביעות ממנה יגיע בקרוב ועם פרישתו.

מה המיוחד בנישואין של אנשי כוחות הבטחון

אנשי כוחות הבטחון, מעצם תפקידם, נאלצים לבלות שעות ארוכות ביותר בעבודה ומחוץ לבית והמשפחה. בין אם המדובר בעבודה בשב"כ, במוסד או במשטרת ישראל, מטרת העל של עבודת אנשי כוחות הבטחון הינה שמירת על ביטחון המדינה מפני איומי טרור, ריגול, חתרנות וחשיפת סודות מדינה וכן שמירה על בטחון הפנים, בפנים מדינת ישראל.

בין בקרב אנשי המבצעים, אנשי מודיעין בשטח, אנשי אבטחה, עובדי מחקר, אנשי טכנולוגיה, קצינים במשטרה, שוטרים בשטח ועוד, אלו – במסגרת שירותם, נאלצים להיעדר מביתם למשך שעות ארוכות, ולעיתים כשיש משימה – למספר ימים או שבועות.

האתגרים המיוחדים בנישואים לבני/בנות זוג שהינם אנשי כוחות הבטחון:

1. הרבה פעמים התפקיד מחייב סודיות מוחלטת אל מול בן/בת הזוג. בן הזוג ממנו צריך להסתיר יכול גם אם לא בתחילה, אבל לאורך השנים, לפתח חוסר אמון, חשדנות המובילים לווכחנות, מריבות ואף שימוש בחוקרים פרטיים.

2. כל שינוי בתפקיד בכוחות הבטחון מהווה אתגר לחיי הנישואין. שינוי בתפקיד יכול להוביל למעבר דירה במסגרת השירות – אתגר רציני בחיי נישואין, השתלמויות ממושכות, משימות חשאיות – בהחלט אתגר בחיי הנישואין לבן/בת הזוג הנותר בבית – בלא ידיעה היכן נמצא בן/בת זוגו.

3. פעמים רבות, התפקיד כורך בתוכו סיכון של חיי אדם הן למשרת בכוחות הבטחון והם לבני ביתו.

4. פעמים רבות, בשל השעות הארוכות, המשימות הקשות והחשאיות, מתפתחים רומנים בין העובדים המבלים שעות רבות יחד במסגרת שירותם.

האתגר המיוחד בחיי הנישואין עם איש כוחות הבטחון מגיע – בסמוך או לאחר הפרישה –

בניגוד לרוב השכירים, שפורשים לפנסיה בגיל 67, אנשי כוחות הביטחון פורשים בסביבות גיל 45.

קחו לדוגמא זוג נשוי המון שנים, גידלו ילדים, הילדים גדלו עזבו את הבית. כעת נותר הזוג לבדו מה שנקרא "הקן התרוקן" לפתע מגלים בני הזוג, שהם כלל לא מכירים ומסתדרים האחד עם השני. עד היום, היו עסוקים כל אחד בעבודה, בבית, בגידול הילדים לא היה זמן זוגי לבד… למי היה זמן לחשוב בכלל??.. כעת כשהילדים עזבו, לפתע מתגלה שאתם בכלל לא מסתדרים או שאין לכם נושאי שיחה משותפים, אתם במקרה הטוב – רק שותפים טובים האחד לשני – כך קורה שאתם שומעים על אנשים בני 67 ומעלה שמוצאים עצמם בהליכי גירושין.

גם בקרב אנשי הבטחון קורה דבר דומה.

כאשר אנשי הבטחון פורשים בגיל כל כך מוקדם, הרי שכל שגרת החיים משתנה.

משעות ארוכות בעבודה לפתע הפורש נמצא בבית יום יום, שעה שעה. בוודאי בתחילה לאחר הפרישה, אין תעסוקה של ממש והשהות הרבה לפתע בבית וביחד עם בן/בת הזוג מעלה חיכוכים, מריבות בשל העובדה כי עד היום התרגלתי לשגרת חיים אחרת לניהול הבית והזמן אחרת.

לאחר זמן מה, מרבית הפורשים מחפשים קריירה שנייה. גם פיתוח קריירה שנייה בגיל 45 מביאה עימה קשיים חדשים כשלעצמם ושעימם צריך להתמודד גם בזוגיות.

אלו שמצליחים – מדווחים לרוב כי העבודה החדשה אינה נותנת להם את אותו מעמד וכוח שזכו להם מתוקף תפקידם כאנשי בטחון. דבר הגורר תסכול, תחושת המחצה, כישלון ועוד.

אלו שלא מצליחים – הרי שבהכרח עולות תחושות של תסכול, כשלון וכיו"ב המקשים ביותר על חיי הזוגיות ולמה שהורגלתי – לחיות לצד איש בטחון, מנהל, נערץ, כוחני ולפתע באמצע החיים לחיות עם שכיר רגיל במקרה הטוב או מובטל שלא מוצא עצמו – במקרה הפחות טוב.

בכל מקרה, לאחר פרישתם מהצבא או מהמשטרה, השהייה הממושכת בבית של גמלאי כוחות הביטחון עלולה להוביל למשבר עמוק בחיי הנישואין.

אם יתווסף לזה הסתרה של הכנסות על ידי מי מבני הזוג, או רומן עם קולגה לעבודה או רומן של האישה שבעת שבעלה שירת שעות מחוץ לבית ניהלה רומן, הרי שכל אלו ועוד יכולים רק להוסיף למשבר של פירוד וגירושין.

איך הפרישה המוקדמת, הפנסיה משפיעה על גירושין בקרב אנשי כוחות הביטחון?

יש לציין כי לא מעט ממקרי הגירושין בקרב אנשי כוחות הבטחון מתחילים במועד שסמוך למועד הפרישה.

כמו שתיארנו לעיל – עולים חששות רבים הכרוכים בהסתגלות לשגרה האזרחית, הן של הפורש והן של בת הזוג, עולים חששות בנוגע לחיפוש אחר קריירה שנייה או עבודה כשכיר…, ההטבות הכספיות בעת הפרישה יכולים להוביל לביטחון כלכלי באופן המאפשר את פירוק הנישואין ולאו דווקא חשש כלכלי כפי שיש במרבית מקריי הגירושין בתחילת הדרך.

אחד מסלעי המחלוקת בסכסוך גירושין של אנשי כוחות הביטחון הוא בעניין קצבת הפנסיה.

פנסיה תקציבית, פנסיה צוברת ופנסיית גישור

בניגוד למרבית השכירים, אנשי כוחות הביטחון עד לשינוי שחל בשנת 2004, מקבלים עם פרישתם פנסיה תקציבית, אשר מקנה להם קצבה חודשית גבוהה מאד ובגיל צעיר יחסית.

עד 2004 היו משרתי הקבע זכאים לפנסיה תקציבית החל מגיל 45 (גיל הפרישה מצה"ל לאנשי קבע), בגובה של עד 70% מהמשכורת האחרונה (2% בגין כל שנת שירות בקבע). החל משנה זו עברו אנשי הקבע לפנסיה צוברת.

יחד עם זאת, בגין ההפרש בין גיל הפרישה מצה"ל – גיל 45 שנים – לבין גיל הפרישה באזרחות, – גיל 67 שנים – מובטחת לאנשי הקבע פנסיית גישור לשנים אלו.

כך או כך, כספי הפנסיה המתקבלים מהווה תמריץ לא מבוטל להתגרש, שכן באפשרות בן/בת הזוג, לקבל מחצית מכספי הפנסיה של גמלאי כוחות הבטחון, מוקדם יחסית ובשונה מבני זוג אחרים אשר נדרשים להמתין עם קבלת ההטבות בפנסיה של בן/בת הזוג האחר ולמעשה צריכים להמתין עד גיל 67 שנים.

פערי השתכרות בין גמלאי שירות הבטחון לבין בת הזוג, נכסי קריירה של גמלאי שירות הבטחון או המשטרה –

רבים מאנשי כוחות הבטחון נשלחים להשתלמויות תעודה ארוכות, ללימודים אקדמאיים, ההתפתחות המקצועית הזו בזמן השירות, מאפשרת להם לפתח קריירה שנייה באזרחות. מה שנקרא: פוטנציאל ההשתכרות שלהם גבוה!

בעוד שבת הזוג נותרה בבית לגדל הילדים, לדאוג לצרכי הבית והמשפחה כולה, גם אם עבדה לצד זאת, הרי שלא יכולה הייתה, עם שעות עבודה ארוכות של בן הזוג המשרת ולעיתים יצאיה למשימות של ימים או חודשים, לפתח את עצמה מבחינת הקריירה או לימודים וכיו"ב.

נוצר פער בהשתכרות בין הצדדים.

לפער הזה, שנובע מכך שצד אחד במהלך הנישואין, התפתח מקצועית קוראים נכסי קריירה. נכסי קריירה אלו מוכרים בפסיקה כנכס לכל דבר ועניין שיש לחלקו בין הצדדים בחלקים שווים או נכון יותר לאזן את שווי נכסי הקריירה ולפצות את האחר שלא התפתח במהלך חיי הנישואין.

לכן למעשה חשוף בן הזוג לתביעות בגין מחצית מקצבת הפנסיה, מחצית מהרכוש וכן תשלום חודשי בגין הפרשי ההשתכרות שבין בני הזוג – שאין בהכרח בין כל בני זוג שמתגרשים!!.

זוכרים את תומר מתחילת המאמר?

תומר הגיע חשדן לגבי אישתו, הממתינה בסבלנות לפרישתו בכדי לפתוח בהליכי גירושין.

חשדן חשדן אבל לאורך השנים, היה עסוק וטרוד בעבודתו וכלל לא ידע להשיב על שאלות פשוטות בדבר חיי השגרה של אשתו. הוא ידע כי אשתו דואגת לבית ולילדים והוא פנוי לעבודה וכל היתר – לא עניין אותו, לא בדק, לא שאל…

אז הצמדנו חוקר פרטי. חוקר פרטי שבדק הן מצב כלכלי של אשתו (לבחינת הברחת כספים מצידה לאורך שנות הנישואין לחשבון נפרד על שמה ו/או על שמה עם אחרים) וכן עקב אחריה יומיים לבחינת פעולותיה השוטפות היומיות.

למה רק יומיים?? כי ביום השני -התגלה כי אשתו של אורן מנהלת רומן עם גבר זר שאינו מוכר לאורן. המעקב המשיך לעוד מספר ימים כדי לאסוף די ראיות על הבגידה.

משרדנו העמיד לאורן תביעת גירושין אשר הוגשה בבית הדין הרבני עם עתירה ברורה כי האישה אינה זכאית לכתובתה או למזונות אישה והכי חשוב אינה זכאית לחלוקה שווה של הפנסיה של אורן או לפערי השתכרות גבוהים שיש בין השכר ופוטנציאל ההשתכרות של אורן לבין יכולותיה הכלכליות של אשתו.

וכך היה – בית הדין פסק כי האישה, שלא עבדה שנים ארוכות, אינה זכאית למזונות אישה, אינה זכאית לכתובה, אינה זכאית לפיצוי בגין פערי השתכרות ואת הפנסיה של אורן חילקו 70% לאורן 30% לאישה.

לסיכום –

כפי שנישואים עם אנשי כוחות הביטחון מחייבים הסתגלות לאתגרים לא פשוטים, שאינם קיימים בנישואים רגילים, כך גם הגירושין מאנשי כוחות הבטחון מעלים סוגיות שונות ומיוחדות שלא עולות בהכרח בגירושין אחרים.

חשוב בתחילת הליך הגירושין להיוועץ בעורך דין גירושין אשר ייצג בעברו אנשי כוחות הבטחון, חשוב מראש לדעת, להכיר ולנתח את כל ההטבות, הזכויות הקיימים לאנשי כוחות הביטחון ולקיים חלוקה של ההטבות והזכויות באופן המשרת את האינטרס של הצד המיוצג.

חשוב בתחילת הליך הגירושין לבחון שעורך דין גירושין שיושב מולך, בקיא בעולם שלך, מכיר את המאפיינים היחודיים של תפקידך ושירותך או תפקידו ושירותו של בן זוגך, היכרות עם עולם הפנסיה, פערי השתכרות, נכסי קריירה ועוד. בחירת עורך דין הבקיא בעולמך בהכרח ישפיע על תוצאה טובה יותר עבורך!

שירותי המשרד

דיני משפחה
גירושין
תביעת מזונות
חטיפת ילדים
אפוטרופסות
צוואות וירושות

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

משרדנו מתמחה בניהול מו״מ משפטי מתוחכם שנותן יותר בהליכי גירושין.

רוצה להשיג יותר ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

או חייגו 050-9993466

דילוג לתוכן