חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הליך פלילי במסגרת תיק גירושין

אלימות במשפחה

עוה"ד לוסי מאיר בתחום דיני משפחה ועוה"ד אורנת קמרון מהתחום הפלילי מסבירות על הליך פלילי במסגרת תיק גירושין, על צווי הגנה או הרחקה, וכיצד ניתן להימנע מכך!

לוסי מאיר - עורכת דין משפחה | אורנת קמרון - עורכת דין פלילית

את האמת יש לומר – התופעה של הגשת תלונות שווא במשטרה, כחלק מהליך הגירושין, מנוצלת באופן שיטתי במאבקי הגירושין בין בני–הזוג. מדובר בתופעה מוכרת וידועה, ובמידה ומדובר בתלונת שווא – יש למגר עד לאפס!

נהוג לסבור כי התלונה במשטרה תוגש רק בגין אלימות פיזית , אלא שהניסיון מלמד כי במקרים של גירושין, התלונה יכולה להיות מוגשת גם בגין אלימות מילולית או איומים, אלימות מינית, אלימות כלכלית, אלימות נפשית, הטרדה, האזנת סתר, נזק לרכוש במכוון, אלימות כלפי חסרי ישע (קטינים) והיד עוד נטויה…

מטרתו של הליך גירושין – שנפתח באמצעות הגשת תלונה שקרית (על ידי הגבר או האישה) – היא לזכות, כבר בראשית הדרך, בעליונות מול הצד השני, שמתבטאת בראשונה בעליונות מוראלית ושנית, לזכות, כתוצאה מהשלכותיה של הגשת התלונה, ביתרונות בהליך הגירושין. למשל, באמצעות הרחקת הבעל או האישה מדירת/בית המגורים. במקרה זה, לצד שהורחק ונמצא כעת מחוץ לבית, יהיה קושי רב יותר להתמודד עם שלל ההיבטים הנדונים בתקופת הליך הגירושין, לרבות: משמורת, זמני שהות עם הילדים, חלוקת רכוש וכן מזונות, לצד הצורך למצוא מקום מגורים אחר, להתמודד עם השלכות כלכליות ועוד.

כעקרון על – במשרדה של עוה"ד לוסי מאיר, במידה ולא מדובר באלימות פיזית אמיתית של ממש, (שהרי אז – יש לטפל בבעיה באמצעים החוקיים הקיימים), הרי שבמקרים שאין צורך של ממש בפנייה למשטרה, עורך דין דיני משפחה יצירתי יעניק ללקוח/ה שלו פתרונות משפטיים נוספים העומדים לרשותו/ה, אשר ישיגו תוצאות זהות להרחקת הבעל או האישה מהבית, מבלי הצורך "להתלכלך" כבר בתחילת ההליך בהליכי שווא, תלונות סרק, דבר שירחיק את הצדדים מכלל אפשרות של הידברות וניסיון להגעה להסדר גירושין כולל, אשר עלותו הכלכלית נמוכה יותר, זמנו קצר יותר ומטיב עבור כל הנפשות הפעולות, ובמקרה בו יש ילדים– טובת הילדים עומדת בראש ובראשונה.

מקרה האקונומיקה –

מקרה שטופל במשרדה של עוה"ד מאיר, הוא מקרה שבו הבעל, בשעת כעס, נטל בקבוק אקונומיקה ושפך על כל בגדי המותגים של האישה.

אין ספק שהמגורים המשותפים יחד, בזמן שמתנהל הליך גירושין, מייצרים מתח, כעס ואירועים כגון אלו. העדפתי להעמיד ללקוחה שלי, בתוך 24 שעות, בקשה למתן צו מדור שקט ושלו. השגנו את הצו והתוצאה – זהה בדיוק להגשת תלונה במשטרה, רק בלי לפתוח בהליך נוסף, שהוא פלילי – חקירות וכיו"ב – לצד הליך הגירושין. הבעל הוצא והורחק מהבית המשותף עד תום הליך הגירושין!

תלונה על האזנת סתר או שלום בית ?

אורן, שיוצג על ידי, עוה"ד לוסי מאיר, מתקשר אליי מחוץ לתחנת משטרה: "אשתי עקבה אחרי, שמה לי מכשיר האזנה – להגיש תלונה?"

אחרי 10 דקות שיחה, מתברר לי שהגבר בגד, נתפס ואם אשתו הייתה מסכימה לקבל אותו בחזרה, היה רוצה שלום בית. אמרתי לו "תחזור הביתה, אל תגיש תלונה. בוא אליי מחר לפגישה". הזוג הזה סיים אצלי בהסכם שלום בית!! לו היה מגיש תלונה, האישה הייתה מתבקשת להגיע לחקירה כבר באותו יום. ביחד עם גילוי הבגידה, זוג כזה היה מגיע לגירושין מכוערים, רק בגלל פזיזות בהגשת תלונה…חבל!

הטלת סנקציות על תלונת שווא בבית המשפט לענייני משפחה

היום, יותר מפעם, ניתנות החלטות שיפוטיות של בתי המשפט לענייני משפחה, המטילות קנסות בדמוי הוצאות משפט, בסכומים לא מבוטלים, במידה והוכח כי היה מדובר בהגשת תלונה שקרית, כשכל מטרתה – להשיג יתרונות משפטיים בהליך הגירושין. לכן, לפני הגשת תלונה – קיימת חשיבות – להקדים מחשבה לפעולה. זאת, לא רק בגלל החשש מקנס כספי (!), אלא גם משום ש– צד שהתברר כי הגיש תלונת סרק, הכרעה שכזו תלווה ותשפיע עליו לאורך כל הליך הגירושין, שהרי בענייני משפחה, יש "שופט אחד למשפחה אחת", שילווה את כל הליך הגירושין, מתחילתו ועד סופו.

משרדנו מעמיד ללקוחותינו שילוב מנצח של מקצוענות וידע משפטי רחב בשני התחומים הרלוונטיים: דיני משפחה והדין הפלילי. במשרדנו קיימת חשיבה לפני מעשה ומתן פתרונות יצירתיים ו/או תחליפיים, אשר ישיגו תוצאות משפטיות דומות, לצד לוחמה כנגד תופעת תלונת השווא.

ומה אם בכל זאת הוגשה כנגדך תלונה בגין אלימות במשפחה (אלמ"ב)? עורכת דין פלילי, אורנת קמרון, מסבירה על גופו של ההליך.

חשוב להבין כי בעקבות מקרי האלימות הרבים במשפחה והאסונות שפקדו קורבנות רבים בשנים האחרונות בישראל – נוטה המשטרה להתייחס בחומרה יתרה וברצינות רבה לכל תלונה שמתקבלת על אלימות במשפחה, מכל סוג.

לכן, חשוב להבין שאם מתנהלת כנגדך חקירה בנושא אלימות במשפחה, הרי שמדובר בחקירה פלילית לכל דבר ועניין. מכאן, קמות לנחקר כל הזכויות הקיימות בהליך הפלילי, ובראש ובראשונה הזכות לייצוג משפטי.

הדברים אלו אף מקבלים משנה תוקף, כאשר מדובר בתלונת שווא – תלונה שקרית חסרת ביסוס – שכל מטרתה לסבך את הנחקר בהליך פלילי ולהסיט את תשומת ליבו מהליכים אחרים.

כמו בכל חקירה פלילית, קיים משקל רב ומכריע להתנהגות ולגרסה הראשונה שמוסר הנחקר בחקירתו במשטרה. בעבירות אלימות במשפחה, מעבר לרגישות ולטיבן המיוחד של עבירות שלכאורה מופנות כנגד בן משפחה, בלא מעט מהמקרים, מעורבים בהגשת התלונה, כל מיני "נשמות טובות" ו"מקורבים" שנשלחו על ידי אחד הצדדים, כדי לסבך את הבעל/האישה בהליך פלילי. בחלק מהמקרים, הדבר אף קורה בעצת עורכי דין חסרי מעוף, חסרי יצירתיות, שפועלים בניגוד לדין ושאינם רואים לנגד עיניהם את מכלול ההשלכות הקיימות כתוצאה מהתנהגות זו, וכן את הסיכון הטמון בהגשת תלונה שקרית.

במקרים שבהם מתברר או עולה חשד, כי מדובר בתלונת שווא, עוה"ד אורנת קמרון פועלת ביצירתיות ובשילוב אנשי מקצוע נוספים, לצורך איסוף ראיות שיהיה בהן כדי להוכיח את גרסתו של הנחקר, את חפותו ואת העובדה כי מדובר בתלונת שווא שמניעיה ברורים.

חשוב לציין כי עבודת איסוף ראיות מצדנו, תסייע בשלב מאוחר יותר גם בהגשת תביעה אזרחית ודרישת פיצויים בגין תלונת השווא.

ייצוג על ידי עורך דין המתמחה ברזי התחום הפלילי ואלימות במשפחה, יכול להביא לביטול תלונת שווא שהוגשה, לסגירת תיק החקירה שנפתח ובכך יכול למנוע את הסתבכותך בהליך פלילי, בהרשעה וברישום הפלילי, אשר גוררים השלכות הרות גורל על עתידכם והמשך חייכם.

חשוב להדגיש כי ככל שהנחקר ישכיל לפנות לעורך דין פלילי, שבקיא בתיקי אלימות במשפחה ובהתנהלות מול המשטרה כגוף חוקר, ולערבו מוקדם יותר (ורצוי לפני שהוא מוסרת גרסה ראשונה), כך ייטב מצבו ויגדל הסיכוי לחלצו מההליך הפלילי, עוד לפני שיוגש בעניינו כתב אישום בעבירות אלימות במשפחה.

שילוב הידע המקצועי של עוה"ד לוסי מאיר ועוה"ד אורנת קמרון, בשאלות החופפות את שני התחומים, תחום הגירושין והתחום הפלילי, מעניק ללקוח יתרון מהותי במענה מקצועי ויצירתי, תוך זמינות גבוהה ביותר, בשל אופיו של ההליך הפלילי וההידרשות להגיע לתחנות המשטרה 24/7. ניסיונן של עורכות הדין לוסי מאיר ואורנת קמרון בשילוב עבודת צוות מהירת תגובה, מעניקים ללקוח שקט נפשי ומענה לסיטואציה שאליה נקלע– הכל תחת קורת גג אחת, באופן דיסקרטי ואישי.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן