חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

6 טיפים כלליים ועיקריים למתגרש/ת לתחילת הדרך

גירושין הם נושא מאוד מורכב, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט הרגשי. כעורכי דין לגירושין, אנו יכולים להעיד כי גירושין הם אף פעם לא דבר נעים שרוצים לעבור… אבל (ויש אבל גדול), יש דרך ויש דרך. כלומר – אפשר להתגרש בצורה יעילה, נעימה ועניינית, ובכך גם להקל על הקושי הרגשי, ובוודאי הכלכלי. מנגד, אפשר (להתגרש בצורה לא עניינית, מכוערת, ובכך רק להעצים את המשבר- בסופו של יום זו בחירה של הצדדים, של הגבר ושל האישה, של האישיות והאופי של האנשים. עורך הדין שתבחרו ככל שהינו עורך דין גירושין מנוסה , עוסק שנים רבות רק בתחום זה יכול להוביל אתכם וכל זוג לסיום בצורה יעילה, נעימה ועניינית ולמנוע מכם עוגמת נפש מיותר ונזק נפשי.

לכן, במאמר שלהלן, נציג מספר טיפים למתגרש/ת, שיוכלו לסייע לכם/ן להתגרש בצורה יעילה. כל זאת, נכתב לידיעתכם/ן ונוחיותכם/ן, הגולשים/ות. במקביל, מבוקש מהקוראים לקחת בחשבון כי המאמר וההמלצות, הן המלצות כלליות, הן לא מהוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני בעת הצורך.

טיפים למתגרש או למתגרשת:

כאמור, הבה נמנה מספר טיפים משמעותיים לכל מתגרש ומתגרשת. אנו סבורים, על יסוד הניסיון שלנו, שיישום הטיפים יוכל לסייע לא פעם, בכך שהגירושין שלכן/ם יהיו קלים ונעימים יותר:

תנהגו בכבוד לצד השני – גם אם קשה(!) – זה ישיג את המטרה של גירושין יעילים, נעימים, סיום בהסכם להבדיל ממלחמות:

אנו סבורים כי הכלל הבסיסי ביותר, הוא פשוט לנהוג בכבוד כלפי המתגרש/ת. אתן/ם אומנם מתגרשים/ות, אך אתם/ן לא אויבים/ות. אם תנהגו בכבוד, תגלו שגם הצד השני ינהג בכבוד, ואז גם הליך הגירושין יהיה קל יותר. יחס גורר יחס, גם אם הצד השני (בן/בת הזוג) נראה כי לא מתכוון לעשות לכם את החיים קלים, התחילו אתם ביחס של כבוד, אולי "תדביקו" אותו/ה, אולי הוא/היא תבין כי אין לכם כוונה לנהוג אחרת חוץ מכבוד בתהליך וכך יחל התהליך.

ככל שלא – ככל שיחס של כבוד מתקבל אצל הצד השני כחולשה שלכם, ככר פורה לניצול שלכם, אזי יש מה לעשות בהמשך אבל לכל הפחות בתחילת התהליך תתחילו ביחס מכבד, סבירות גבוהה שזה יוביל לגירושין יעילים, בתקשורת נעימה הנדרש לצורך ניהול מו"מ וסיום בהסכמות להבדיל ממלחמות.

לא לערב ילדים:

טעות קשה שמתגרשים עושים, היא לערב ילדים קטנים, חלק במכוון אך חלק מההורים אף בלי לשים לב – וזה שאינם מתכוונים לא מפחית את עומק הנזק!. הדבר הוא פסול וגם עלול להוביל לניכור הורי ולהליכים משפטיים נוספים. נכון שאתם/ן מתגרשים/ות, נכון שאתם/ן אולי כועסים, אבל לערב את הילדים שלכם/ן – זה צעד שגוי, שיכול להשפיע על הילדים לטווח הארוך וכן להרחיק מהם את אחד ההורים או את הילדים מכם. אל תעשו זאת. גם בעת כעס, נסו לנהוג בכבוד מול הילדים, ושמרו על הכבוד של בן/בת הזוג.

להיעזר בעורך דין גירושין:

נכון שיש לנהוג בכבוד עם בן/בת הזוג, וזהו כלל שתקף לכל מתגרש/ת, כפי שכבר הבהרנו. יחד עם זאת, אין זה אומר שמותר לכם בשל הרצון לסיים יפה – לוותר על אינטרסים מהותיים. לכן, חשוב מאוד להתגרש מעמדה של ידע והבנה, והדרך לכך היא רק באמצעות סיוע של עורך דין גירושין בעל ידע וניסיון. אם אתם/ן רוצים/ות להתגרש, פנו לקביעת פגישת ייעוץ משפטי, קבלו את כל המידע הרלוונטי לכם/ן, הן באשר לזכויות שיש לכם בתהליך, החובות, הפרוצדורה לכך והאלטרנטיבות הקיימות לגירושין יעילים ומוצלחים(!) בסיום במינימום זמן ומינימום נזק נפשי, הן באשר לאסטרטגיה נכונה, והן באשר למשמעות של הדברים שאתם/ן עושים/ות.

לפנות לייעוץ פסיכולוגי, במידת הצורך ולא להתבייש בכך(!):

כידוע, הליך גירושין הוא הליך מאוד קשה מבחינה רגשית, זה משבר. לכן, אנו מציעים לפנות לייעוץ פסיכולוגי. הדבר יכול להקל על המתגרש/המתגרשת, להבין היכן הקשיים שלו/ה והיכן הדברים שמטרידים אותו/ה. ייעוץ זה יכול לסייע לכל אדם. הדבר יסייע לבני הזוג במהלך הליך הגירושין – דבר שגורר אחריו הליך גירושין רגוע יותר, לא פחות בכלל – ביום שאחרי הגירושין.

במידת האפשר לפעול ולחתור להסכם גירושין:

כיום, קיימת חובה לקיים גישור לפני הליך משפטי בתחום המשפחה. אומנם יש לכך חריגים, אך לא נדון בכך עתה. אנו סבורים כי תמיד רצוי להגיע לגישור משפחה, בנפש חפצה, תוך רצון להגיע להסכם גירושין כולל. אפשר גם לחתור להסכם גירושין לפני הליכים משפטיים, בין היתר בסיוע של עורכי דין למשפחה, מכל צד ולנהל משא ומתן לגירושין. להליך גישור או מו"מ לגירושין ולהסכמות, יש יתרונות רבים לבני הזוג. למשל – ההליך יהיה מהיר יותר, תהיה הסכמה בלי צורך בהכרעה שיפוטית, השליטה על ההליך ועל החיים שלכם קדימה(!) תהיה שלכם- בני הזוג, ובסופו של דבר, כאשר מנהלים משא ומתן ורוצים בפשרה ובהסכם גירושין, הדבר יהיה נעים יותר לבני הזוג, קצר יותר ויפחית לחצים ונזקים נפשיים.

עורכת דין לוסי מאיר: "גירושין יכול להיות הזדמנות לצמיחה, לשינוי לטובה כמו כל משבר – השאלה איך את מנהלים את המשבר" –

נכון שאם נכפה עלייך גירושין ואינך חפץ/ה בכך יהיה לך מאוד קשה לקרוא כי הגירושין יכולים להביא אותך לצמיחה אישית. אבל עובדתית, למי שלא היה במערכת יחסים טובה במהלך הנישואין, אחרי הגירושין מבין זאת טוב מאי פעם, אחרי הגירושין לומד לטפח ולהשקיע בעצמו(!).

גם כאלו שהם המובילים את ההחלטה לגירושין – לא קל לשמוע ולהסכים כי גירושין יכולים להוביל לשינוי לטובה, כי הם מלאי מצפון על כך שהם עושים זאת, מפרקים משפחה ובשביל מה, כי לי לא טוב?! – לא רק לך לא טוב, רק את/ה קיבלתם את ההחלטה, אבל השינוי לטובה שבא אחרי הגירושין יהיה לכולם, לך, לו, לילדים שלכם אם תשכילו לנהל את המשבר הזה כפי שצריך.

אם תשכילו לקחת את הטיפים הללו לאמץ אותם ולפעול על פיהם, במהרה תמצאו את עצמכם ביום שאחרי נכון עם שגרה חדשה שצריך להתרגל אליה כמו כל שינוי בחיים שצריך להתרגל אליו אבל עם הרבה תחושת סיפוק עצמי שצלחתם משבר כבד בבוגרות ובהצלחה!, הילדים שלכם לכשיגדלו ידעו לעבור משברים ביתר קלות, תמצאו עצמכם עם הרבה תחושת אושר שדאגתם לעצמכם, לצד השני ולילדיכם.

ובתוך התהליך – זכרו כי בסופו של דבר, אחרי הגירושין מגיע היום שאחרי הגירושין. ביום שאחרי, אתם תרצו לבנות מערכת יחסים טובה עם המתגרש/ת, כדי שיהיה לכם קל(!), קל בחיים(!) בפרט כשיש ילדים משותפים וצריך להמשיך ולהיות בתקשורת כל הזמן ברור שלא נרצה להמשיך ולריב אחרי הגירושין נעדיף לשחרר ולהיות בתקשורת טובה שמייצרת חיים קלים אחרי הגירושין, זכרו שתרצו מתישהו – בית חדש, למצוא זוגיות חדשה. לכן – במהלך הליך הגירושין היצמדו לטיפים למעלה ברמה האנושית ההתנהגותיות ואת כל העניינים המשפטיים, ניהול מו"מ להשגת האינטרסים שלכם השאירו לעורך דין גירושין שבחרתם. אם בחרתם בעורך דין שמלווה אותכם אתם צריך להיות בטוחים שהם יעשו את הטוב ביותר עבורכם!

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן