חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד בני זוג יכולים לזכות בהטבה משמעותית במס רכישה?

[fusion_builder_container background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_aspect_ratio="16:9" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" padding_top="20" padding_bottom="20" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none" last="no" hover_type="none" link="" border_position="all"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" class="" id=""]

אם עד עכשיו היינו משלמים על חלק השווי של הדירה שבין 4,800,605 שקל ל- 16,002,015 שקל – 8% מס, נכון להיום, נשלם 10% על חלק השווי שמעל 4,800,605 שקל.

כיום, מסביר עורך דין ענייני נדל"ן, כאשר אדם רוכש דירה ראשונה הוא פטור ממס רכישה עד לגובה של 1,568,000 שקל. לעומת זאת, כאשר הדירה הנרכשת היא דירה שנייה (או שלישית וכו') – מס הרכישה משולם מהשקל הראשון.

מוסיפה ומסבירה עורך דין לדיני משפחה, לוסי מאיר, כי למיסוי זה בנדל"ן, יש משמעות רצינית כאשר מדובר במערכת יחסים זוגית, במיוחד כשאחד מבני הזוג מגיע עם מטען של נכסים או דירות שיש ברשותו טרם החלה המערכת הזוגית.

איך אפשר בכל זאת לזכות בהטבה של פטור ממס רכישה, כאילו המדובר בדירה ראשונה?

שני פסקי דין – פסק דין שלמי (ע"א 3178/12) ופסק דין רפפורט (ו"ע 54905-05-13) – מתווים את הדרך.

בפסק דין שלמי – קבע בית המשפט העליון כי חזקת התא המשפחתי היא פיקציה משפטית שלא בהכרח תואמת תאים משפחתיים מורכבים.

ככל שתענו על שתי השאלות הבאות בחיוב יש סיכוי שלא תחויבו במס רכישה:

ראשית, האם הרכוש שצבר כל אחד מבני הזוג בעבר – שייך בהכרח גם לבן זוגו. כאן צריך לבדוק אם בני הזוג הסכימו על הפרדה רכושית קרי הסכם ממון.

שנית, האם יש להתחשב בקיומו של הסכם יחסי ממון בין בני הזוג, שבמסגרתו נערכה הפרדה רכושית. כאן יש להוכיח שבני הזוג פעלו לפי ההסכם והוא לא נשאר "על הנייר" בלבד.

אם במענה על שתי השאלות יוכח כי הרכוש של בני הזוג מופרד לחלוטין – יש סיכוי לבטל את חזקת התא המשפחתי ובכך לזכות בהטבה הנכספת של פטור ממס רכישה.

גם בעריכת צוואה, ברצון לבצע העברה בחיים של נכסים, העברה בין דורית ייתקל הלקוח בשאלות משפחתיות המשולבות עם דיני המקרקעין ומיסוי מקרקעין.

שילוב הידע המקצועי של עוה"ד לוסי מאיר בשאלות החופפות את שני התחומים, תחום הנדל"ן ותחום המשפחה והירושה תוך שיתוף פעולה הדוק עם עו"ד מיסים, מעניק ללקוח יתרון במענה מקצועי ויצירתי בניסיון של 15 שנים, המעניק ללקוח שקט נפשי ופתרון מניעתי טרם תשלומי המיסים.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_aspect_ratio="16:9" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" padding_top="20" padding_bottom="20" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_2" layout="1_2" last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" hover_type="none" link="" border_position="all" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" animation_offset="" class="" id="" min_height=""][fusion_imageframe lightbox="no" style_type="none" hover_type="zoomin" bordersize="0px" borderradius="0" align="center" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no"] לוסי מאיר[/fusion_imageframe][fusion_separator style_type="none" top_margin="40px" alignment="center" /][fusion_title size="3" content_align="center" style_type="none"]עוה"ד לוסי מאיר[/fusion_title][fusion_text]

עורך דין דיני משפחה
בני ברק

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן