חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה להגדלת מזונות על אף שיש הסכם בין ההורים על סכומם

אסתי ורונן (שמות בדויים) הינם זוג אשר התגרש בשנת 2007. לזוג שני ילדים בני 3 שנים ו-4 שנים.

לפני הגירושים הגיעו הצדדים להסכם מזונות, לפיו ישלמו מזונות לשני הילדים, בסך 4,000 ש"ח + סכום של 2,640 ש"ח שתקבל לידיה האם משכירות דירה משותפת של הצדדים וזאת גם לטובת מזונות הילדים .

חצי שנה בלבד, לאחר שאישרו הצדדים את ההסכם בביהמ"ש לענייני משפחה וניתן להסכם תוקף של פס"ד, אסתי הגישה תביעה חדשה למזונות הילדים.

הכיצד זה יתכן? האם הדבר מוצדק ומה יקבע ביהמ"ש בסוגיה דומה?

תביעה ראשונית או תובענה להגדלת מזונות

אסתי כמובן טענה כי מדובר בתביעה ראשונה ועצמאית של הילדים למזונותיהם בעוד רונן טען כי מדובר בתובענה להגדלת מזונות, שכן אלו נקבעו בהסכם הגירושין שנחתם בינו לבין אסתי, אושר וקיבל תוקף של פס"ד בביהמ"ש.

ברצוני להבהיר לקורא כי למחלקות הזו משמעות רבה באשר למהות ההליך ולתשתית העובדתית שעל כל אחד מעו"ד של הצדדים להניח בפני ביהמ"ש לצורך פסיקת מזונות.

אם יקבע ביהמ"ש כי מדובר בתביעה ראשונה ועצמאית של הילדים הרי שיבחנו צרכי הילדים והכנסות ההורים (זאת כמובן תלוי גיל הילדים שכן עד גיל 6 חלה חובה אבסולוטית על האב ועל כן במקרה זה לאור גילם של הילדים יכול ותיבחן הכנסתו של האב בלבד), בלא להתחשב בדמי מזונות שנפסקו להם בעבר בהסכם ואם המדובר בתביעה להגדלת מזונות על הילדים באמצעות האמא יהיה להוכיח שינוי נסיבות מהותי כלומר מה השתנה מאז שנחתם ההסכם אשר מצריך דיון מחודש במזונות הילדים והגדלתם – שזו תהיה תביעה קשה יותר לאסתי.

פסיקת בית המשפט

במקרה זה בו ייצגתי את האב קבע ביהמ"ש כי ילדים אינם כפופים להסכם של ההורים ועל כן מדובר בתביעה עצמאית של הילדים אולם בסופו של יום הוכחנו וכך קבע ביהמ"ש הנכבד כי לא היה מקום להגיש תביעה, כי יש להותיר את הסכום בו חויב האב עפ"י ההסכם על כנו שכן הינו מכסה את צרכי הילדים וכי עסקינן בתביעת סרק בו חויבה אסתי בהוצאות לטובת רונן.

עו"ד העוסק בתחום דיני משפחה ובו בלבד יידע למצוא פתרון יצירתי עבור הלקוח גם כאשר ההשלכות של נסיבות שאינן עומדות לטובתו כפי שהחוק והפסיקה יאמרו ולסייע בידיו לחמוק מהשלכות אילו של החוק וכך היה במקרה המתואר.

לחצו כאן לפניה אלינו ולקבלת ייעוץ משפטי מהיר!

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן