חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לעזור לילדים להתמודד מול הליכי הגירושין…

[fusion_builder_container background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="solid" padding_top="0px" padding_bottom="20" padding_left="" padding_right="" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none" last="no" hover_type="none" link="" border_position="all"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" class="" id=""]

ילדים וגירושין

משבר הגירושין הינו משבר שחווים אותו ההורים המלווה בחששות מהשלכות הגירושין על העתיד בתחום הכלכלי, ההורי, הרגשי, החברתי, הזוגי, המשפחתי והתפעולי.

במצב זה ההורים ימצאו עצמם פחות פנויים נפשית ופיזית להיענות לצורכי הילדים, דווקא כאשר צורכי הילדים לאהבה ובטחון מתחזקים בעת הזו.

הורים, יש לכם אולי (בדגש על המילה אולי) פריווילגיה להיות פחות פנויים לילדים כאשר יש לכם את התשובות לשאלות הראשונות – איך בכלל מתגרשים? איך מתחילים את התהליך? איך בוחרים עורך דין?

לאחר שבחרתם עורך דין, ויש לכם אמון מלא בבחירתכם, אל תהססו לשוחח עם עוה"ד על ההשלכות שתהיינה על הילדים והכיצד להתמודד עימן שכן עו"ד העוסק בתחום ובתחום זה בלבד וודאי יהא לו מענה לפחות לתחילת הדרך ו/או יפנה אתכם למטפל / הדרכה, במידת הצורך, כאשר בהחלט יכולה להספיק פגישה אחת (!) לקבל כלים להתמודדות עם הילדים.

מכאן, תנו לעורך הדין להתפנות לעבודה המשפטית ותתפנו אתם לעבודה בבית עם הילדים, שכן דווקא כעת אתם חייבים להיות פנויים לצורכי הילדים.

איך להודיע לילדים על גירושין

קיימת חשיבות בבחירת המילים. כך למשל: אם יאמר כי ההורים נפרדים כי הם אינם אוהבים עוד. ילדים מסוימים יקבלו את זה בהבנה ואחרים יבהלו שמא אמא תפסיק לאהוב גם אותם מתישהו, אם זה קרה עם אבא יכול לקרות גם לי…

הורים, אתם צריכים לדעת הכי טוב, אתם מכירים את ילדיכם הכי טוב. דעו שלבחירת המילים, המקום, מי מספר האם אחד ההורים או שניכם יחדיו וכיו"ב יש חשיבות רבה וקחו את זה לתשומת ליבכם.

הגורמים המשפיעים על הסתגלות הילדים לגירושין

מחקרים מעידים כי הגורמים העיקריים המשפיעים על הסתגלות הילדים לגירושין:

רמת העימות בין ההורים, משך העימות (קצר או מתמשך) ועוצמת העימות – כמובן שככל שהעימות קצר הפגיעה תהיה קטנה, ככל שהינו מתארך ו/ו עוצמתי וכולל הסתה או דברי רוע על ההורה האחר, הפגיעה בילדים תגדל.

המשכיות הקשר של הילד עם שני ההורים ויציבות בקשר זה – מצב כזה הוכח כמסייע בהתפתחות התקינה של הילדים בהווה ולעתיד.

ילדים שונים מגיבים באופן שונה. לגיל הילדים יש משקל, לאופי הילדים יש משקל, אם מדובר בילד בעל צרכים מיוחדים וודאי יש לכך משקל, תגובות נפוצות הן תגובות של כעס, עצב, התבודדות, בושה, תחושות של נטישה או בגידה וכיו"ב.

ממה רצוי להימנע?

  • הימנעו מהעברת מסרים להורה השני באמצעות הילד.
  • הימנעו מ"לגייס" את הילד לצד שלכם.
  • הימנעו מהסתה נגד ההורה השני.
  • אל תדברו איתם על כסף או מזונות.
  • אל תתנו להם הרגשה רעה ככל שהם נהנו עם ההורה השני.
  • אל תבטלו מפגשים או הסדרי שהייה עם ההורים האחר.

מה רצוי לעשות כדי לעזור לילדים להתמודד?

  • להבין כי הילד עובר תהליך לא פשוט של הסתגלות למצב חדש, שאינו מוכר לו ומשכך הינו חושש ממנו.
  • להביע אהבה – הרבה יותר מהרגיל, חום, אכפתיות, לפנות זמן לילד, נשיקות המון.
  • להקשיב לו. אולי אפילו לייצר שיחה בה אנחנו שואלים שאלות על המצב החדש, להקשיב לחששותיו, לאיך הוא רואה את המצב ואיך הוא מקבל אותו, לנסות למצוא פתרונות לחששות כדי להפיג את החשש הגדול מהמצב החדש והמאיים.
  • להיות סובלניים – גם אם קיים כעס ושנאה כלפיכם כעת, זה יעבור לו.
  • לשמור על יחסים טובים ככל שניתן אחרי הפרידה עם ההורה האחר – מסייע ביותר עבור הילד.
  • שמרו והקפידו על מתן מידע להורה האחר בפרט על אירועים בגן/בית ספר כדי ששניכם תהיו באירועים ככל הילדים האחרים שהוריהם אינם במצב של משבר.
  • טיפול פסיכולוגי אינו נדרש תמיד – ככל שתתנו לילד את הכלים לעכל את המצב החדש, הוא יתמודד בעצמו ויסתגל למצב זה. כאשר ההתגברות על הפרידה של ההורים קשה יותר ואינכם מצליחים לבדכם להשיבו למסלול החיים הרגיל ו/או אינו מתרגל לשגרה החדשה זמן רב – אז מומלץ להיעזר בסיוע של איש מקצוע המומחה בטיפול בילדים.

הדרך שלכם להתמודד עם הפרידה ומשבר הגירושין תהווה דוגמא אישית לילדים לאורך שנים!

התמודדות טובה עם משבר – תעניק לילד בבגרותו בטחון ואף תפחית ממנו חששות ממשברים עתידיים (להבדיל מילדים שלא חוו כל משבר בילדותם), תחזק דפוסי התמודדות מקדמים בעת משבר, כאשר אנו יודעים כי החיים מלאי משברים בדרך שצריך לצלוח.

התמודדות טובה עם משבר שאפילו הובילה ליחסים טובים בין ההורים לאחר הפירוד (וזכרו – אף אחד לא מדבר כאן על אהבה להורה השני אלא הפנמה והבנה כי הוא חלק בלתי נפרד מחיי הילדים ולכן עדיף כבר להיות ביחסים טובים, זה משרת את כל הצדדים) ימנע מילדיכם חוסר רצון להתקשר בעתיד עם בן / בת זוג לעומת ילדים הנחשפים לגירושין מכוערים ומלחמתיים…

בהתמודדות טובה עם משבר – לא שוכחים לשמור על קיומם של הערכים המשפחתיים, כגון הקשבה, כבוד הדדי, תמיכה, נתינה, שתוף פעולה, שיוון ערך, העצמה ולא לשכוח אותם דווקא ובמיוחד – במהלך הפרידה.

היתרונות במשבר הגירושין עבור הילדים

כמה שזה קשה תנסו לסגל לעצמכם גישה אופטימית. מחשבה טובה מביאה טוב לחיים שלנו! לכן חפשו את הטוב שבמשבר כי האמינו או לא גם במשבר גירושין כה קשה ניתן למצוא טוב ולקוחות מדווחים לי אפילו על יתרונות.

השפעת הגירושין על האבהות – קודם לגירושין, האבהות היה דבר מובן מאליו. כעת שלאב הסדרי שהייה עם ילדיו, עליו לצאת מוקדם יותר מהעבודה במהלך השבוע או לתכנן פעילויות שונות עבור ילדיו כשישהו אצלו בסופ"ש מה שהיה קודם לכן מנת חלקה של האימא.

אבות רבים מעידים על שינוי הקשר והיחסים בינם לבין ילדיהם ועל קשר טוב יותר לאחר הגירושין. אבסורד הוא שילדים זוכים לאבא אחר: מתעניין, משקיע, מעורב במה שלא היה מעורב קודם לכן, פנוי, פעיל וכיו"ב – וזהו בהחלט יתרון. אם כבר אנחנו במצב של משבר אז הנה לנו יתרון במשבר.

השפעת הגירושין על האמהות – כעת מוצאת את עצמה האישה עם זמן מה פנוי שאינו עם הילדים – זהו הזמן שהם שוהים עם האב. בזמן זה מוצאות נשים רבות תחומי עניין שזנחו למשל: פעילות גופנית, קורסי למידה ואפילו סתם זמן עם חברה לכוס קפה.

הדבר בהחלט משרת את הילדים המקבלים אם מועצמת, פחות עייפה, בטוחה בעצמה ולמעשה שמחה.

מחקרים העידו גם כי רמת ההשכלה של הנשים הובילה לתוצאות הסתגלות טובות יותר בקרב הילדים. וזאת משום שנשים משכילות יותר נכונות לפנות ולהיעזר בתמיכה אם של משפחה וחברים ואם של אנשי מקצוע והדבר מועיל להסתגלותם של הילדים במישורים שונים בחייהם.

גירושין בשיתוף פעולה או שמירת קשר טוב לאחר הגירושין – במצבים אלו ההורים מסוגלים לתקשר אחד עם השני בסוף התהליך בפרט בענייני הילדים. הם יכולים לפתור יחד בעיות שצצות הקשורות לילדים או לדווח האחד לשני אירועים ו/או התנהגויות הקשורים לילדים.

במצבים אלו וודאי שהילדים אינם הופכים לכלי בידי ההורים, ההורים קשובים להם יותר והנזקים הינם נזקים מינימאליים המאפשרים התפתחות תקינה של הילדים והכנה טובה לעתיד.

לחצ/י כאן לפנייה וקבלת ייעוץ משפטי אישי

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן