חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מתגרשים בזריזות וביעילות?

איך להתגרש נכון?

 

אם אתם קוראים את המאמר שלהלן, סביר להניח שאתם נמצאים בהליך גירושין, או לקראת הליך גירושין. סביר להניח שהשאלה כיצד אפשר להתגרש בזריזות וביעילות, מאוד מעסיקה אתכם.

מטבע הדברים, גירושין הנערכים באופן שבו התהליך אורך זמן קצר למדיי, טומנים בחובם יתרונות רבים: הם זולים יותר, נעימים יותר ומאפשרים לבני הזוג לפתוח במהרה דף חדש לחיים חדשים ומאושרים יותר.

אם כך, כיצד אפשר להתגרש בזריזות וביעילות?

קיבצנו מספר עקרונות המסייעים בניהול הליך גירושין קצר ואפקטיבי:

התחילו מלנהוג בכבוד האחד למשנהו, במידת האפשר:

גירושין נעשים מאדם הקרוב לכם, אדם שעמו התחתנתם והקמתם משפחה. העובדה שאתם מתגרשים אינה אמורה לגרוע מכבודכם וגם לא מכבודו של בן זוגכם לשעבר. אם תזכרו זאת ותנהגו בכבוד כלפי בן או בת הזוג, במידת האפשר והצורך, על מנת להוביל אתכם לדרך של ניהול מו"מ והסכם, אזי גם הגירושין יהיו, ככל הנראה, זריזים, מכבדים ויעילים יותר.

התנהגות לא מכובדת רק יוצרת משקעים, כעס ורצון לנקום ולעשות "דווקא". מה שמונע התנהלות שתוביל אתכם לשולחן המו"מ ותגרור אתכם להליכים משפטים וכמובן לניהול הליך גירושין ארוך. לכן, עשו מאמץ להימנע מכך.

הקדימו וקבלו ייעוץ משפטי, לפני כל מעשה או פעולה:

כאמור, אנו סבורים כי יש לנהוג בכבוד בבן או בת הזוג. עם זאת, התנהגות המביעה כבוד, סלחנות ופשרה, צריכה לבוא מתחושה של כוח וידע ולא מחולשה ובורות. כדי ליצור תחושה של ידע וכוח, חשוב לדעת מהן זכויותיכם\ן במהלך הגירושין, הן בפן הכספי והן בפן המשפטי (למשל: בענייני משמורת, זכאות למזונות ועוד). הדרך לכך היא באמצעות ליווי משפטי שוטף. אל תנהלו הליך גירושין ללא ייעוץ ממומחה, כלומר- עורך דין בתחום דיני המשפחה בעדיפות לעורך דין המתמקצע ועוסק בתחום זה באופן בלעדי (ולא בעוד מספר תחומי משפט בו זמנית). ייעוץ ראשוני, טרם עשיית כל מעשה או פעולה, הינו בעל ערך רב(!), ידע הוא כוח, הכוח לא לעשות טעויות, הכוח להתחיל את ההליך ממקום טוב, גבוה, הכוח להשיג את כל ההישגים שאת/ה מבקשים להשיג מהליך הפירוד והגירושין.

תקדימו ותנהלו משא ומתן:

אפשר להתגרש בשתי דרכים, או באמצעות ניהול הליך משפטי, או באמצעות חתימה על הסכם גירושין כולל (על כך נסביר בהמשך). אנו סבורים כי אין תחליף למשא ומתן עם בן\בת הזוג שלכם, בכל תחום הנוגע לגירושין.

ככל שתקדימו לנהל משא ומתן ישיר, או אף באמצעות עורכי דין או מגשר אובייקטיבי, כך הסיכוי שלכם להגיע להסכמות הנוגעות לגירושין, גבוה יותר, וכפועל יוצא כך גובר גם הסיכוי לצלוח את הליך הגירושין במינימום זמן, והוצאה כספית. בכלל, מעבר להיבטים הפרקטיים והמשפטיים, ניהול משא ומתן עם בן הזוג משמר גם את היכולת שלכם לנהל שיג ושיח, יכולת מעין זו רק תתרום גם בעתיד, שכן את ילדיכם המשותפים תצטרכו לגדל, ותקשורת חיובית רק תסייע בכך.

להגיע להסכמה באשר לגובה המזונות:

שאלת המזונות, לא פעם יוצרת יריבות ומשקעים בין בני הזוג העתידים להתגרש. לכן, דעתנו היא, שיש לנסות לחתור להסכמה בסוגיה הזו וכמה שיותר מהר, הסכמה בעניין המזונות, אשר לוקחת בחשבון את כלל השיקולים שיש לקחת, תוכל ליצור אווירה טובה וכר פורה לשיתוף פעולה בעתיד בין בני הזוג, וזכרו – אתם תמיד תהיו ההורים של הילדים שלכם, תמיד תצטרכו לדאוג להם ולקבל החלטות מהותיות בחייהם על כן שיתוף פעולה במהלך הגירושין ייצר התנהלות של שיתוף פעולה גם לאחר הגירושין מה שיקל עליכם משמעותית כאשר תצטרכו לקבל החלטות בתיאום האחד עם השני על ענייניו של הילד.

להגיע להסכם גירושין כולל:

כאמור, תיארנו לעיל את החשיבות שבניהול משא ומתן עם בן הזוג. עתה, נבקש להסביר מה הפועל היוצא של ניהול משא ומתן כגון זה, במהלך הליך הגירושין.

דרך המלך המובילה להליך גירושין זריז, היא באמצעות חתימה על הסכם גירושין. הסכם זה עשוי למנוע מחלוקות רבות בין בני הזוג, לחסוך כספים רבים ולהותיר יחסים תקינים. משרדנו, כתפיסה וכדרך עבודה ממש, נוהג למצוא את העיתוי הנכון, הבשלות של הצדדים, להציע לשבת לשולחן המו"מ ולהוביל אתכם להסכם גירושין כולל, דעתנו היא שרצוי לחתור לחתימה על הסכם גירושין, שיתרונותיו לא יסולאו בפז. ואין שופט/ת או דיין שמכיר טוב יותר אתכם, את אישיותכם ואופייכם, את ילדיכם טוב מכם ועל כן אין טובים מכם לכתוב את פסק הדין וההסכם של עצמכם, למענכם, למען ילדיכם ולמען החיים ביום שלאחר הגירושין והפירוד.

לחדש קשרים חברתיים:

רוב האנשים החווים הליך גירושין, מתארים תחושות מועקה, קושי, לחץ נפשי ואף חרדה. מדובר בתחושות טבעיות, המאפיינות את השלב הקשה והמלחיץ. אותן תחושת גורמות לאנשים רבים החווים הליך גירושין, לרצות להתבודד ולהימנע מקשרים חברתיים. לדעתנו, מדובר בטעות. דווקא הליך הגירושין הוא הזדמנות פז, כפי שהזדמנויות קיימות בכל קושי. אנו סבורים כי במהלך הליך הגירושין, יש לנסות ולחדש קשרים חברתיים ומשפחתיים, שהוזנחו בעבר. חידוש הקשרים עשוי לעורר, לרענן, ולסייע לכם לשמור על שמחת חיים.

לכבד את בני המשפחה והילדים:

העובדה שאתם מתגרשים, אינה מלמדת על יכולתכם ההורית ובוודאי שאינה אמורה להפחית ממחויבותכם כהורים. לעיתים, הטעות שהורים עושים במהלך הגירושין, היא לערב את הילדים המשותפים או להזניח עמם את הקשר – לא מזדון, אלא בשל העדר כוחות נפשיים. מדובר חד משמעית בטעות אשר פוגעת קשות בילדים, בביטחונם ובאמונם. דווקא במהלך הגירושין, חשוב מאוד לשמור על קשר תקין עם הילדים המשותפים. נטלת ייצוג?! סמכו על עורך הדין שלכם שידאג להיבטים הקשורים בניהול התיק, תתפנו אתם לדאוג, להכיל וליהנות מהילדים!

לבחור באסטרטגיה מנצחת:

היה וחלילה המשא והמתן עם בן\בת הזוג לא צלח, אז ככל הנראה תצטרכו לפנות להליך משפטי. אך כדי לנהל הליך משפטי נכון, יש לבחור באסטרטגיה מנצחת. לשם כך, כמובן שיש צורך בקבלת ייעוץ משפטי, שעל חשיבותו הסברנו לעיל. עם זאת, ישנם עוד כמה מהלכים אסטרטגיים שכדאי ליישם כמה שיותר מהר, ככל שהסיכוי לקיום הליך משפטי מול בן\בת הזוג, גובר. אלו כמה מהעצות: (1) לשמור מסמכים – ככל הנראה, בעתיד תצטרכו להוכיח זכאות לשיתוף ברכוש המשותף שלכם עם בן\בת הזוג, לכן חשוב מאוד לשמור כבר בשלב מוקדם על מסמכים המאמתים והמוכיחים את זכאותכם. (2) להימנע מלשתף – ככל שבכוונתכם לפנות להליך משפטי, כדאי מאוד לשמור על דיסקרטיות, ולכן עדיף להימנע מלפרט על כוונתכם קבל עם ועדה.

את הסיבה או המטרה האמתית אשר בגללה קיבלתם את ההחלטה על פירוד וגירושין אתם זוכרים?

את המאמר נסיים בטיפ החשוב ביותר לדעתנו והוא: לא לשכוח לעולם מהי המטרה לשמה התגרשתם. לעיתים, בסבך הליך הגירושין, ההליכים המשפטיים, הקושי הכלכלי והמתח הנפשי, בני הזוג שוכחים מהי המטרה האמתית שלהם. הם שוכחים כי המטרה אינה לנהל הליכים משפטיים בשנים הקרובות, אלא להתגרש ולפתוח דף חדש. אל תשכחו זאת לרגע.

אהבתם? שתפו...

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ווטסאפ
אימייל
עו"ד לוסי מאיר

עו"ד לוסי מאיר

בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת "הקריה האקדמית אונו" ובעלת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. הוסמכה לעסוק בתחום עריכת דין בשנת 2004. משרד עו"ד לוסי מאיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מאופיין ביכולת מקצועית גבוהה לתכנון אסטרטגיה וליישום תכנית רב-שלבית שמבטיחה את טובת הלקוח ואת השגת מטרותיו. תשומת לב רבה ניתנת לאופיו, לרצונותיו ולציפיותיו של הלקוח מן ההליך המשפטי. כל תיק זוכה לטיפול מקצועי בהתאם לנסיבות המקרה המיוחדות. המשרד מעודכן במתרחש בעולם המשפט בכלל ובתחום דיני משפחה וירושה בפרט. חיבור למקורות מידע משפטיים מבטיח עדכונים שוטפים בתחום המשפט ובתקדימים משפטיים. כתבי הדין היוצאים מן המשרד נתמכים בפסיקה חדשנית בתחום דיני המשפחה.

הגעתם לכאן, מגיע לכם יותר!

רוצים לדעת איך מנהלים מו"מ מתוחכם ומגיעים להסכם גירושין שמשיג לך יותר?
רוצים גם אתם לדעת את הסודות ולהתגרש במינימום זמן ונזק נפשי ומקסימום שיבעות רצון?
רוצים להיות חלק בסטיסטיקה של אחוזי ההצלחה הגבוהים של משרדינו?
מוזמנים להיכנס לסדרת הסרטונים הקצרה, שתעשה לכם סדר

השאירו מייל… וישלח אלייכם במיידית


אם עדיין נותרו שאלות, דאגות, חששות אל תדאגו אצלנו כל התשובות הפתרון בידיעתנו ובידנו – בהתחייבות!

חסרים לכם נתונים? מלאו את הפרטים ונשמח לרתום את הניסיון שלנו גם עבורכם

דילוג לתוכן